راه اندازی بازارچه‌های موقت مرزی برای ساماندهی کوله ‌بران کردستان
25 اسفند 1399 - 13:42
بازدید 183
5
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت:وضعیت این بازارچه‌ها در حال پیگیری است و در کنار فعالیت بازارچه‌های رسمی، تلاش بر راه‌اندازی بازارچه‌های موقت برای ساماندهی وضعیت کوله‌بران و فعالان اقتصادی خرد است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: خالد جعفری ظهر امروز در چهل و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل سالن جلسات استانداری کردستان برگزار شد، بااشاره به اینکه شورای گفت‌ وگو استان در سال گذشته در ارزیابی‌های اتاق ایران جایگاه خوبی نداشت، اظهار داشت: محدودیت کرونا و برخی مشکلات منجر به عدم تشکیل جلسات شورای گفت‌وگو شد.

وی افزود: خوشبختانه تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی شکل گرفته و پیگیری‌ها با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اعلام اینکه حضور مدیران کل در شورای گفت ‌وگو گویای اهمیت و جایگاه این شورا است، تصریح کرد: کمیسیون‌های تخصصی شورای گفت‌ وگو پای کار آمده و در راستای رونق اقتصادی استان در این شرایط سخت به میدان آمدند.

وی با ذکر اینکه فعال کردن واحدهایی که دچار مشکل بودند در کنار حفظ واحدهای فعال از اولویت‌های کاری مسئولان است، ادامه داد: شورای گفت‌وگو باید به مرجع و مأمنی برای فعالان اقتصادی تبدیل و در پیگیری مشکلات و درخواست‌های آنان ورود پیدا کنند.

جعفری آسیب ‌شناسی و شناسایی موانع را از دیگر وظایف شورا دانست و تأکید کرد: یکی از دلایل تشکیل جلسات علاوه بر مشق گفت‌ وگو، کسب نتایج مرتبط با مشکلات موجود است.

بیشتر بخوانید:
اقدامات تسهیل گرانه به راحتی کولبری را حذف می کند
معاون استاندار کردستان: طرح مبادلات مرزی باید جایگزین کولبری شود

وی با اذعان به اینکه باید برای امیدبخشی به بخشی خصوصی تلاش کرد، درخواست کرد: از جایگاه قانونی شورای گفت ‌وگو برای پیگیری موصوبات و اجرایی کردن آنها استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به اینکه بیشترین تلاش بخش دولتی ارتباط‌گیری با بخش خصوصی است، یادآور شد: تقویت این ارتباط منجر به پیشبرد سریع ‌تر فعالیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای می‌شود.

وی با اعلام اینکه بازارچه‌ های مرزی ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های اتاق بازرگانی دارند، خاطرنشان کرد: وضعیت این بازارچه‌ها در حال پیگیری است و در کنار فعالیت بازارچه‌های رسمی، تلاش بر راه‌اندازی بازارچه‌های موقت برای ساماندهی وضعیت کوله‌ بران و فعالان اقتصادی خرد است.

جعفری با بیان اینکه مرزنشینان از منافع این بازارچه‌ها بهره‌مند خواهند شد، افزود: این بازارچه‌ها فرصت خوبی برای رونق اقتصادی در مناطق مرزی و به تبع استان خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.