مسیر ترانزیتی سنندج به مریوان اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد
29 اسفند 1399 - 15:29
بازدید 112
3
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت:طی چند سال اخیر روند ساخت راه‌ها در کردستان شدت گرفته و مجموعه دولت نگاه ویژه ای به این مبحث در کردستان دارد به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ شاهد به ثمر نشستن بخشی از این اقدامات خواهیم بود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: بهرام نصرالهی زاده اظهار کرد: راه‌ها محور توسعه در هر جامعه‌ای بوده و به برکت انقلاب اسلامی شاهد تحولی بزرگ در عرصه راه‌های کردستان هستیم.

وی افزود: طی چند سال اخیر روند ساخت راه‌ها در کردستان شدت گرفته و مجموعه دولت نگاه ویژه ای به این مبحث در کردستان دارد به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ شاهد به ثمر نشستن بخشی از این اقدامات خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اعلام کرد: جاده سنندج به مریوان به عنوان یک مسیر مهر اقتصادی، ترانزیتی و گردشگری در حال ساخت بوده و تاکنون هفت هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

نصرالهی زاده خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال ۹۹ برای ادامه ساخت این محور ۳۹۰ میلیارد ریال مصوب شده بود که با نگاه ویژه دولتمردان تا امروز هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی داشته است.

وی افزود: با مصوب شدن هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال دیگر در جریان سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کردستان این پروژه مهم زیرساختی به فضل الهی تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:
جاده جدید سنندج به مریوان، زمان سفر را ۹۰ دقیقه کاهش می‌دهد
۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار جاده سنندج – مریوان تخصیص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در ادامه سخنان خود به رشد ۱۷ درصدی شاخص‌های بهره مندی راه‌های روستایی استان طی هشت سال اخیر اشاره کرد و گفت: تا چند سال قبل شاخص راه روستایی آسفالته استان تنها ۳۳ درصد بود اما با آسفالت ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی طی چند سال اخیر این میزان به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

وی اعلام کرد: پروژه بزرگ راه آهن همدان به سنندج از دیگر طرح‌های زیرساختی کردستان است که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

نصرالهی زاده افزود: جاده کامیاران به مریوان نیز با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده به آن از دیگر پروژه‌هایی است که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.