۱۱۰۷ داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان کرمانشاه ثبت‌نام کردند
01 فروردین 1400 - 9:45
بازدید 124
3
در این دوره از انتخابات شورای شهر یک‌هزار و 107 داوطلب در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند که 991 نفر از این تعداد مرد و 116 نفر زن هستند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: هدف از ایجاد شوراها خدمت به مردم و تسهیل و تسریع در امور آنها است.

شوراها به‌ صورت کلان حلقه میانه‌ای هستند که باید مردم و خواسته‌های مردم را به تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری و دولت در مقام اجرایی و حتی مجلس در مقام قانونگذاری پیوند دهند، مطالبات مردم را خواستار شوند و پیگیری کنند که دستیابی به چنین هدفی وقتی انجام خواهد شد که جایگاه شوراها به عنوان کانون‌های منتخب مردمی به بالندگی و استحکام برسد.

مطابق قانون، بخشی از وظایف نمایندگان مردم در شورای شهر از طریق تشکیل کمسیون‌های تخصصی مثل کمیسیون شهرسازی ــ معماری، کمیسیون عمران و حمل و نقل، کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی و غیره انجام می‌شود که تمام وظایف سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارتی شوراها از طریق کمیسیون‌های تخصصی رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:
انتخابات فرصتی برای تعیین سرنوشت کشور است
مدیران دولتی پیش از ثبت نام در انتخابات شورای شهر استعفا دهند

در این دوره از انتخابات شورای شهر یک‌هزار و ۱۰۷ داوطلب در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند که ۹۹۱ نفر از این تعداد مرد و ۱۱۶ نفر زن هستند.

بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان مربوط به شهر کرمانشاه با ۲۲۵ داوطلب و کمترین مربوط به شهر گودین با هشت داوطلب است.

۶۳۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی لیسانس، ۲۹۹ نفر فوق لیسانس، ۱۴ نفر دکتری، ۸۳ نفر فوق دیپلم و ۳۲ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.