بیش از ۱۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد کرمانشاه شده است
04 فروردین 1400 - 13:05
بازدید 206
4
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ورود پنجمین محموله واکسن کرونا به استان گفت: با احتساب این محموله تاکنون بیش از ۱۰ هزار دُز واکسن وارد استان شده است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر ابراهیم شکیبا اظهار داشت: در آخرین مرحله چهار هزار و ۹۰۰ دُز واکسن وارد شد که قرار است بخشی از آن به کادر درمان و بخشی هم به پاکبانان، سالمندان و جانبازان تزریق شود.

وی با بیان اینکه محموله اخیر وارد شده ساخت کشورهای هند و چین است، گفت: تاکنون در مجموع بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده است.

دکتر شکیبا ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده واکسن کرونا در استان تا پایان امسال به همه افراد واجد شرایط نظیر پرسنل و کادر درمان، سالمندان، افراد در معرض آسیب و سایر اقشار تزریق می شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان، گفت: متاسفانه هم آمار بیماران مثبت سرپایی و هم تعداد بیماران بستری شده در روزهای اخیر نسبت به هفته های گذشته رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک  توسط مردم باعث شده تا آمار شهرهای با وضعیت زرد استان به ۹ شهرستان برسد که آخرین انها گیلانغرب بوده است.

دکتر شکیبا همچنین از افزایش آمار مبتلایان به کرونای جهش یافته موسوم به کرونا انگیسی در استان خبر داد و تداوم این شرایط را برای هفته های آتی بسیار خطرناک توصیف کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استفاده از ماسک متاسفانه در میان شهروندان کاهش یافته و به نظر می رسد برخی افراد دیگر حساسیتی نسبت به این ویروس و خطراتی که در کمین آنها و دیگر افراد است ندارند.

وی در پایان از شهروندان خواست برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، همچنان با جدیت نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی اهتمام به خرج داده و از حضور در اجتماعات و دیدو بازدیدهای نوروزی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:
اولین واکسن کرونا در دهلران تزریق شد
کادر درمان، سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند

۱۷۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌ رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون ۱۷۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به سه‌شنبه هفته قبل ۲۷ نفر افزایش یافته است.

«مهدی محمدی» افزود: در شبانه‌روز گذشته ۵۲ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۵۴ نفر هم پس از بهبودی ترخیص شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در ۲۴ساعت گذشته ۱۹ مورد بیمار مثبت بستری و ۷۴ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته موردی از فوت در اثر ابتلا قطعی به کرونا در استان ثبت نشده و تعداد جانباختگان همان هزار و ۵۰۴ نفر روز گذشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.