آقای نماینده !حتما بخوانید
25 فروردین 1400 - 10:37
بازدید 217
2
به دنبال انتشار این مطللب ،یکی از نمایندگان محترم استان که براساس چارچوب رفتار و مشی سیاسی به ارث برده شده از اعجوبه قرن ،با قرار دادن خود در هاله های ساختگی ،خویش را از هر گونه نقد و بررسی مبرا می دانند ،با تشکیل تیم جماق داران مجازی ،سعی در خفه کردن هر نوع صدای انتقادی بر علیه خویش را دارند .
نویسنده : علی اصغر اسدی
پ
پ

گفتمان علی اصغر اسدی ::چند روز پیش تابناک ایلام به مناسبت یکسالگی مجلس یازدهم در مطلبی تحلیلی تحت عنوان رفتار شناسی نمایندگان استان در آستانه یکسالگی مجلس یازدهم / آیا مجلس در ریل وظایف واقعی خود قرار گرفته است ؟،رفتار و عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مورد کنکاش قرار داد.

از آنجاییکه رسانه وظیفه دارد بر اساس رسالت خود، و با تکیه بر آگاهی و استنباط خود از واقعیات میدانی و پشت پرده ها و روپرده ها چنین موضوعاتی را مورد بررسی قرار دهد ،طبیعی است چنین مطالبی به دلیل پرداختن به زوایای پنهان و نهان برخی افراد ،بازخوردهای متفاوتی هم به دنبال خواهد داشت.

گرچه بنا نداریم در مواجهه با واکنش مخاطبین و افراد گوناگون دست به قلم برده و پاسخ یکایک افراد را بدهیم ،اما چنانچه این واکنش از سوی خود نماینده ای باشد که با تکیه بر شعارهای کاملا متناقض با مشی سیاسی و رفتاریش به نوعی با ارتکاب به کلاهبرداری سیاسی از دوش مردم بالا رفته است،پاسخ به چنین افرادی و نمایش چهره واقعی مستتر شده  در پشت انواع رفتارهای نمایشی اشان وظیفه ذاتی رسانه است.

به دنبال انتشار این مطللب ،یکی از نمایندگان محترم استان که براساس چارچوب رفتار و مشی سیاسی به ارث برده شده از اعجوبه قرن ،با قرار دادن خود در هاله های ساختگی ،خویش را از هر گونه نقد و بررسی مبرا می دانند ،با تشکیل تیم چماق داران مجازی ،سعی در خفه کردن هر نوع صدای انتقادی بر علیه خویش را دارند .

نماینده ای که روزگاری در ایام تبلیغات انتخابات قرار بود شانه خویش را پله ترقی جوانان کند ،اما اکنون این شانه را نردبان رشد اعضای بازنشسته شده درجه یک خانواده و کسان و بستگانش قرار دهد ،حق دارد برای جلوگیری از بر ملاشدن جنین رفتارهای در تباین با شعار دوران تبلیغاتی اش به حربه بسیج شعبان بی مخ های مجازی بر علیه رسانه روی آورد.

چنین رفتارهایی اصلا جای تعجب نیست ،چرا که چنین افرادی وارث مشی ورفتار اعجوبه ای هستند  که به دوربین زل می زد و مثل روز روشن دروغ می گفت ! با بگم بگم ها در آنی حیثیت و آبروی بزرگان را له نموده وفضای سیاسی واجتماعی کشور را مملو از تهمت و افتراء و بی اخلاقی نمود !

طبیعی است شاگردان چنین اعجوبه ای در مواجهه با دستان خالی خود در مقابل انتقادات کاملا روشن رسانه ها به دروغ کثیفی همچون تنظیم فحوای مطالب بر اساس تماس نماینده با مدیر مسئول رسانه متوسل شود !مدیر مسئولی که حتی  ذخیره شماره تلفن چنین فردی به ذهنش خطور نکرده است! اصلا مدیرمسئول رسانه چه نیازی به برقراری تماس نماینده ای دارد که رتق و فتق امور رای دهندگان خود مانده است !؟

این پارادوکس را باید کجای دلمان بگذاریم که در جایی همین نماینده برای بزرگ سازی خود ،از مطالب این رسانه در کانالک های مجازی خود بهره می برد ،اما اگر در جایی  چو این رسانه با تبیین حقایق به تحلیل رفتار نماینده پرداخت ،وی را باید رسانه نما خطاب کرد ؟!

این چه عادت زشتی است که اینان از بزرگان قبله سیاسی خود به ارث برده اند که برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی های زود هنگامشان، تخریب چهره های دیگر را سپر وحائل خود نمایند ؟نماینده امید یا نا امید هر چه که بود ،صادق و شفاف و بدون واهمه گرایش سیاسی اش را ظاهر نمود !مثل برخی نمایندگان دوزیست وآفتاب پرست مسلک نیست که با نگاه به شرایط سیاسی جاری ونیم نگاهی به احتمالات آینده گرایش سیاسی اظهر من الشمس خود را مخفی نگه دارد !

بیشتر بخوانید:
کدهای اشتباه ورفتار هیجانی نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی !
تاخت چهار نعل نمایندگان در زمین سیاسیون ایل سالار !
حکایت نماینده ای که با ناسازگاری دنبال دیده شدن است !

این گونه قیاس ها قیاس مع الفارق است !! نماینده ای که باشعار اصلاح طلبی وارد مجلس می شود تا پایان بر شعار خود یعنی “زنده باد مخالف من “ پایبند می ماند ،چرا که با وجود هجمه های مجازی امثال همین کانالک جیره خوار ،هرگز متوسل پرخاش نمی شود !اما در سویی تحمل شما در مقابل نقد واقعی عیان است !

این چه دروغ بزرگی است که می خواهید خود را نماینده ای جنتلمن معرفی کنید و دامن خود را از مداخلات بیخود در امور عزل ونصب ها پاک کنید ؟! شمایی که اعتقاد دارید دولتمردان تا پایان انتخابات دنبال تغییر نیستند ! پس لطفا تشریح نمایید این همه فشار بر نماینده عالی دولت برای تغییر معاون عمرانی استاندار از کجا نشات گرفته است ؟!

شمایی که مدعی عدم مداخله هستید پس بگویید فشار شما بر مدیرکل آموزش وپرورش استان برای حفظ یکی از مدیران غیر همسو اما نزدیک به شما بر چه اساسی بود؟! سهم خواهی شما ازمدیرکل برای یکی از معاونین از کجا نشات گرفته است !؟ تلاش شما برای جذب چند نفر از اعضای ستاد انتخابات در یکی از ادارات کل ،براساس کدام وظیفه نمایندگی بود ؟!

ببیند جناب نماینده ! ما دوست نداریم رفتاری که مذموم می دانیم را خود مرتکب شویم! به همین بسنده می کنیم که صرفا جواب شما را بدهیم تا توهم برندارید که سکوت از سر استیصال ،ضعف یا ترس است !

ودر پایان این نکته را متذکر می شویم که عامل بدبختی و توسعه نیافتگی استان و کشور ،رسانه ها نیستند ،بلکه افرادی هستند که به ناحق به جایی تکیه می زنند که متعلق به آنان نیست !افرادی هستند که تعصبات قومی وقبیله ای درب شانس را بر روی آنها می گشاید ! مدیران رانتی هستند که مانع رشد شایستگان شده اند !

عامل توسعه نیافتگی استان ،تفکرات پوسیده ایست که حاضر به شنیدن صدای منتقد نیست و در مقام خفه کردن آنها بر می آید،عامل توسعه نیافتگی استان قلم ها نیستند ،بلکه رفتار واعظانیست که در منبر جلوه گری می کنند ودر خفا آن کار دیگر !!ادامه بدهید ،ناگفته ها زیاداست …..”النجاه فی الصدق “

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.