جایگاه استان ایلام در حوزه فیلم و هنر دفاع مقدس مغفول مانده است
30 فروردین 1400 - 10:20
بازدید 170
4
استاندار ایلام؛ استاندار ایلام با بیان اینکه جایگاه استان ایلام در حوزه فیلم و هنر دفاع مقدس مغفول مانده و تاکنون فیلم یا سریالی از نقش استان در جنگ تحمیلی ساخته نشده است، یادآور شد: یکی از محوری ترین عملیات های دفاع مقدس که نقشی تاثیرگذار در معادلات جنگ تحمیلی داشت، عملیات فتح میمک است که در هنر فیلمسازی استان و کشور به آن پرداخته نشده است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: محمدنوذری افزود:حضور ارتش در همان روزهای آغازین تجاوز عراق به ایران در استان مرزی و جنگ زده ایلام مشهود و محسوس بود و اولین عملیات موفق جمهوری اسلامی ایران در استان ایلام به واسطه نیروهای ارتشی و عشایر منطقه شکل گرفت.

وی ادامه داد: استان ایلام هرچند بطور مستقیم درگیر جنگ بود اما در قیاس با سوژه های ناب و عملیات هایی که در این استان صورت گرفت، هیچ اثر هنری فیلم، سریال یا مستندی ساخته نشده و بیشتر فیلم ها مربوط به جبهه های جنوب کشور بوده است.

نوذری گفت: تولید یک سریال کوتاه برای پخش از شبکه های سراسری با موضوع فتح میمک با مشارکت بازیگران مطرح و شاخص کشوری تا حدودی به معرفی استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
ارتش برای دفاع از مرزهای کشور در اوج آمادگی قرار دارد
مشکلات کانون بازنشستگان ارتش را پیگیری خواهم کرد

استاندار ایلام با بیان اینکه جایگاه استان ایلام در حوزه فیلم و هنر دفاع مقدس مغفول مانده و تاکنون فیلم یا سریالی از نقش استان در جنگ تحمیلی ساخته نشده است، یادآور شد: یکی از محوری ترین عملیات های دفاع مقدس که نقشی تاثیرگذار در معادلات جنگ تحمیلی داشت، عملیات فتح میمک است که در هنر فیلمسازی استان و کشور به آن پرداخته نشده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.