بمب خبری که وعده اش داده بودیم صدا کرد : صدور کیفرخواست برای چهار عضو شورای شهر ایلام
31 فروردین 1400 - 9:56
بازدید 414
5
پس از یک ماه و چند روز از این وعده خبری تابناک ،امروز خبر صدور کیفر خواست برای چهار نفر از اعضای شورای شهر ایلام به اتهام اهمال در انجام وظایف قانونی منجر به تضییع حقوق بیت المال همچون بمبی صدا کرد . این خبر مهم در کسری از ثانیه در صدر اخبار رسانه ها وکانال های خبری استانی وملی قرار گرفت .
پ
پ

گفتمان: دقیقا اسفند ماه سال گذشته بود که تابناک ایلام بر اساس مدارک متقن ومحکم خود در مطلبی تحت عنوان “خبری شوکه کننده در راه است ” با اشاره به پرونده تخلف برخی از اعضای شورای شهر ایلام نوشت: بزودی افکار عمومی با یک خبر از تخلفات شورای شهر ایلام شوکه خواهند شد.

نگارنده این مطلب اذعان کرد : بر اساس خبری که از یک منبع موثق به تابناک رسیده است ،بزودی پای برخی از اعضای شورای شهر به خاطر دست داشتن در یک تخلف بزرگ در حوزه املاک شهری در پای میز محاکمه باز خواهد شد ،پرونده ای مهم که با رسیدگی به آن احتمالا پرونده برخی از اعضای شورای شهر برای همیشه بسته خواهد شد.

بدنبال انتشار این مطلب ،اعضای شورای شهر به جای تنویر افکار عمومی وپاسخگویی به موضوع مطروحه از تابناک ایلام به اتهام انتشار مطلب کذب و تشویش اذهان عمومی شکایت به عمل آورد . تابناک نیز در همان موقع در مطلبی تحت عنوان نعل وارونه شوراییان وشکایت از مدیر تابناک! به این موضوع ورود نمود.

پس از یک ماه و چند روز از این وعده خبری تابناک ،امروز خبر صدور کیفر خواست برای چهار نفر از اعضای شورای شهر ایلام به اتهام اهمال در انجام وظایف قانونی منجر به تضییع حقوق بیت المال همچون بمبی صدا کرد . این خبر مهم در کسری از ثانیه در صدر اخبار رسانه ها وکانال های خبری استانی وملی قرار گرفت .

هر چند از نظر قانونی این پرونده در مرحله صدور کیفر خواست قرار دارد و باید منتظر نظر ورای نهایی دادگاه در خصوص اتهام وارده به اعضای شورای شهر بود ،اما ابعاد این خبر به گونه ای وسیع بود که در مرحله نخست وعده خبری تابناک مبنی بر در راه بودن خبری شوکه کننده محقق شد ،خبری که همچون بمب صدا کرد ،تا باردیگر حقانیت رسانه های حق جو را در منظر افکار عمومی به اثبات رساند.

اگر چه در این سالها وبا تغییر تیم مدیریت شهری ایلام ،شاهد اتفاقات خوشایندی در حوزه شهرسازی و تغییر مبلمان شهری بنا بر خواست شهروندان ایلامی بوده ایم ونباید از حق گذشت که شهردار ایلام در این سالها بر پایه مهارت وکارکرد تخصصی خود تغییری مثبت در جای جای شهر ایجاد نموده است.

بیشتر بخوانید:
مشکلات مردم ونعل وارونه نمایندگان !
آقای نماینده ! دیوار حاشا وتکذیب بلند است ،اما حقیقت را نمی شود پنهان کرد !
در حاشیه قلع وقمع ساختمان های غیر مجاز در دهلران : قبل از زمین خواران ومتصرفین ،مسئولین شهرستان باید پاسخگو باشند!

اما موضوع تخلف و سوء استفاده برخی اعضای شورای شهر از جایگاه خود موضوعی نیست که به خاطر تغییرات عمرانی ایجاد شده در شهر ایلام براحتی بر آن چشم بست .کارکردها وتخلفات دو مقوله کاملا متفاوت از هم هستند که هر کدام باید در جای خود مورد بررسی وقضاوت قرار گیرند.

باید از شهردار ایلام به خاطر تغییرات مثبت ایجاد شده در حوزه عمران و مبلمان شهری تقدیر شود و از سویی نیز با بررسی دقیق وموشکافانه تخلفات احتمالی در حوزه شهر را نیز مورد مداقه قرار داد به گونه ای که حقوق شهروندان وبیت المال در میان اخبار وسر وصداهای ناشی از کارکرد صحیح و قابل قبول مدیریت شهری گم وگور نشود.

هرچند باید تا اثبات اتهام وارده به اعضای شورای شهر وشهردار ایلام در دادگاه صالحه صبر پیشه کرد واز هرگونه قضاوت زودهنگام در خصوص اتهام مطروجه خودداری کرد ،اما تا اینجای کار باید از ریز بینی اصحاب رسانه حق طلب ،پیگیری های مصرانه پاسداران گمنام سپاه استان ونیروی های امنیتی و تیزبینی و شجاعت بازپرس پرونده ونهایتا دادستان خوب ایلام نهایت قدردانی وتشکر به عمل آید .

بدیهی است در صورتی که چهار ضلع مربع ،رسانه ،دستگاه امنیتی ،دادسرا ودادگاه با همپوشانی و اصرار بر صیانت از بیت المال وحقوق عامه در موضوعات مبتلا به جامعه ورود نمایند ،حجم کثیری از فسادها واختلاس ها به نتیجه نخواهند رسید ،فسادهایی که اعتماد عمومی به مسئولین کشور را نشانه گرفته اند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.