مرحله دوم واکسیناسیون کرونا از فردا در کرمانشاه آغاز می‌شود
06 اردیبهشت 1400 - 14:21
بازدید 209
3
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پایان مرحله اول واکسیناسیون در استان در شب گذشته، گفت: مرحله دوم واکسیناسیون برای گروه‌های هدف از ساعت هشت صبح فردا (۷ اردیبهشت) در استان آغاز می‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر«ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه در جلسه با روسای مراکز بهداشت شهرستان‌های استان کرمانشاه که به صورت وبینار در معاونت بهداشتی برگزار شد، افزود: بعد از پایان مرحله اول واکسیناسیون که دیشب ساعت ۲۲ پایان یافت، فردا سه‌شنبه برای جمعیت بالای ۸۰ سال، بیماران سرطانی و بیماران خاص واکسن کرونا تزریق می‌شود.

او گفت: در مرحله اول واکسیناسیون که ویژه کادر بهداشت و درمان و جمعی از افراد در معرض خطر استان بود، ۱۹ هزار و ۲۱۶ دوز واکسن تزریق شد و برای اجرای این مرحله نیز حدود ۱۰هزار دوز واکسن وارد استان شده است.

واکسن تنها در بیمارستان تزریق می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در خصوص شرایط تزریق واکسن برای بیماران سرطانی و بیماران خاص با اشاره به اینکه تزریق واکسن فقط باید در بیمارستان ها انجام شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه ممکن است تزریق واکسن عوارضی داشته باشد تا زمانی که دستورالعمل تزریق واکسن برای این گروه اعلام و ابلاغ نشده است هیچ گونه واکسنی تزریق نمی‌شود.

شکیبا مهلت تزریق این مرحله از واکسن را پنج روز اعلام کرد و افزود: برای همه کسانی که متولد هفتم اردیبهشت ۱۳۲۰ به قبل هستند و ۸۰ سال به بالا سن دارند در این پنج روز واکسن تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود شرایط و امکانات مورد نیاز برای تزریق این مرحله از واکسن و مراحل بعدی را تشریح کرد و افزود: همه شهرستان ها باید براساس موقعیت جغرافیایی مراکزی را برای تزریق واکسن تعیین کنند تا از تجمع جمعیت و معطل کردن مردم جلوگیری کنیم.

او گفت: بر این اساس پیشنهاد می‌شود در این مرحله کرمانشاه ۱۵ مرکز، اسلام آباد غرب و سنقر چهار مرکز، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، پاوه، کنگاور، هرسین، صحنه و جوانرود هر کدام سه مرکز و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر هم هر کدام ۲ مرکز منتخب را برای تزریق واکسن در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید:
ارسال اولین محموله واکسن کرونا به کرمانشاه تا پایان هفته
مردم برای دریافت واکسن کرونا وارد هیچ سامانه‌ای نشوند

لزوم نظارت بر روند واکسیناسیون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در آینده نزدیک واکسن های ساخت داخل به تولید انبوه می‌رسد، گفت: در مراحل بعدی سن دریافت کنندگان واکسن کمتر و تعداد آنها بیشتر می‌شود بنابراین باید از الان به فکر افزایش تیم مراکز و همچنین افزایش تعداد مراکز باشیم تا با تجمع جمعیت مواجه نشویم.

وی بر نظارت و کنترل واکسیناسیون تاکید کرد و ادامه داد: کنترل و نگهداشت واکسن بر عهده مدیران شبکه بهداشت است و حتی یک واکسن نباید از مراکز بهداشت خارج شود و اگر یک واکسن خارج از چارچوب تزریق شود هم آبرو و زحمات کادر درمان ضایع می‌شود و هم با خاطیان هم برخورد خواهد شد.

شکیبا بر تامین تجهیزات مراکز، نیروی انسانی، دقت و سرعت در واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: روزانه جمعیت زیادی را از دست می‌دهیم و قابل قبول نیست که واکسن داشته باشیم و تزریق نکنیم و در عین حال باید مدیران شبکه بدانند هیچ کسی حق ندارد واکسن را از مجموعه بهداشت خارج کند و این واکسن حتما باید تزریق شود.

براساس اعلام دانشگاه عوم پزشکی کرمانشاه هم اکنون ۸۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان کرمانشاه بستری هستند.

از مجموع ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه اکنون ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد  قرار دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.