پروژه جاده جدید سنندج – مریوان ۹۵ درصد پیشرفت دارد
07 اردیبهشت 1400 - 13:40
بازدید 257
5
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از پیشرفت حدود ۹۵ درصدی جاده جدید در دست ساخت سنندج - مریوان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تامین منابع اعتباری لازم تا پایان خرداد امسال عملیات اجرایی این پروژه به اتمام برسد
پ
پ

به گزارش گفتمان: عرفان مرادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران کردستان با اشاره به اینکه طول پروژه جاده جدید سنندج – مریوان (واریانت تیژتیژ – گاران) ۵۲ کیلومتر است، افزود: عملیات اجرایی ۴۴ کیلومتر از پروژه به اتمام رسیده و مردم منطقه به طور غیررسمی در حال استفاده و بهره‌برداری از آن هستند.

وی افزود: در این پروژه همچنین سه دستگاه تونل به طول کلی سه هزار و ۶۳۰ متر وجود دارد که کار ساخت فیزیکی تونل‌ها به اتمام رسیده و عملیات نصب روشنایی و تهویه نیز در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: در صورت تامین نقدینگی موردنیاز جهت تهیه و خرید تاسیسات برقی و همچنین تامین قیر برای آسفالت هشت کیلومتر مانده از مسیر امیدواریم تا پایان خرداد امسال، پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای ساخت راه در کردستان گفت: برای اجرای این حجم از عملیات در پروژه تیژتیژ – گاران تاکنون بیش از پنج هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

جاده قدیم سنندج – مریوان به دلیل پیچ‌های زیاد و شرایط نامناسب همواره یکی از حادثه خیزترین مسیرهای کردستان بوده است که در روزهای یکم و دوم اردیبهشت امسال نیز دو فقره تصادف در مسیر سروآباد – مریوان واقع در این محور، باعث کشته شدن شش نفر شد.

بیشتر بخوانید:
جاده جدید سنندج به مریوان، زمان سفر را ۹۰ دقیقه کاهش می‌دهد
۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار جاده سنندج – مریوان تخصیص یافت

احداث جاده جدید سنندج – مریوان در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان سال ۱۳۸۸ مصوب شد.

با توجه به در دستور کار بودن ایجاد منطقه آزاد تجاری  بانه – مریوان می‌توان گفت شبکه راه‌ها و محورهای ارتباطی غرب استان کردستان تحت تاثیر فعالیت‌ها و مراودات این منطقه قرار خواهد گرفت.

از نظر حجم ترافیک و نیز ایجاد گره‌های بین راهی و همچنین تجهیز امکانات لجستیکی اتمام این طرح یک اولویت برای دولت است تا بتواند سهولتی ۲ چندان در کاهش ترافیک ترانزیتی این مسیر به سمت اروپا باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.