به گزارش گفتمان: عرفان مرادی روز سهشنبه در جمع خبرنگاران کردستان با اشاره به اینکه طول پروژه جاده جدید سنندج – مریوان (واریانت تیژتیژ – گاران) ۵۲ کیلومتر است، افزود: عملیات اجرایی ۴۴ کیلومتر از پروژه به اتمام رسیده و مردم منطقه به طور غیررسمی در حال استفاده و بهرهبرداری از آن هستند.
وی افزود: در این پروژه همچنین سه دستگاه تونل به طول کلی سه هزار و ۶۳۰ متر وجود دارد که کار ساخت فیزیکی تونلها به اتمام رسیده و عملیات نصب روشنایی و تهویه نیز در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: در صورت تامین نقدینگی موردنیاز جهت تهیه و خرید تاسیسات برقی و همچنین تامین قیر برای آسفالت هشت کیلومتر مانده از مسیر امیدواریم تا پایان خرداد امسال، پروژه به بهرهبرداری برسد.
وی با اشاره به هزینههای بالای ساخت راه در کردستان گفت: برای اجرای این حجم از عملیات در پروژه تیژتیژ – گاران تاکنون بیش از پنج هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
جاده قدیم سنندج – مریوان به دلیل پیچهای زیاد و شرایط نامناسب همواره یکی از حادثه خیزترین مسیرهای کردستان بوده است که در روزهای یکم و دوم اردیبهشت امسال نیز دو فقره تصادف در مسیر سروآباد – مریوان واقع در این محور، باعث کشته شدن شش نفر شد.
بیشتر بخوانید: |
جاده جدید سنندج به مریوان، زمان سفر را ۹۰ دقیقه کاهش میدهد |
۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار جاده سنندج – مریوان تخصیص یافت |
احداث جاده جدید سنندج – مریوان در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان سال ۱۳۸۸ مصوب شد.
با توجه به در دستور کار بودن ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان میتوان گفت شبکه راهها و محورهای ارتباطی غرب استان کردستان تحت تاثیر فعالیتها و مراودات این منطقه قرار خواهد گرفت.
از نظر حجم ترافیک و نیز ایجاد گرههای بین راهی و همچنین تجهیز امکانات لجستیکی اتمام این طرح یک اولویت برای دولت است تا بتواند سهولتی ۲ چندان در کاهش ترافیک ترانزیتی این مسیر به سمت اروپا باشد.