بهترین اهرم قدرتی برای نظارت بر بازار خود مردم هستند
08 اردیبهشت 1400 - 10:28
بازدید 175
5
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مردم بهترین اهرم قدرتی برای نظارت بر بازار هستند و گزارش و اطلاع نارضایتی آنها در سامانه در کوتاهترین زمان توسط کارشناسان بررسی می شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: جهانگیر رستمزاد در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: پس از بررسی شکایات مردمی و ثبت آنها، بلافاصله اقدامات تعزیری و قضایی انجام می گیرد و برای متخلفین پرونده تشکیل می شود و با آنها برخورد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: رسانه ها باید اطلاع رسانی لازم در زمینه افزایش نظارت مردمی انجام دهند تا همه مردم پای کار بیایند و نظارت بر بازار بیشتر شود.

رستمزاد یادآور شد: با توجه به محدود بودن تعداد افراد ناظر و بازرس در بازار اکنون از همه دستگاه های اجرایی برای معرفی یک کارشناس به عنوان بازرس به منظور نظارت و رصد بیشتر بازار کمک خواسته شده که بتوان با کمک آنها نظارت بیشتری بر بازار صورت بگیرد.

وی در خصوص وضعیت توزیع مرغ در استان افزود: اکنون بازار استان اشباع از مرغ کشتار روز شده و هیچ مشکلی در زمینه عرضه و توزیع مرغ کشتار روز با قیمت ۲۴۹هزار ریال در بازار استان وجود ندارد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به حفظ سلامت مردم و همچنین جلوگیری از گران فروشی از دامپزشکی و دستگاه های نظارتی خواسته شده که با عرضه کنندگان مرغ زنده غیر مجاز برخورد قانونی انجام دهند.

رستمزاد گفت: در بحث مرغ در بازار اکنون با چند گانگی مواجه هستیم و با وجود تامین مرغ کشتار روز، بازار ایلام کشش لازم ندارد و معمولا بر اساس اعلام عاملان توزیع روزانه بخش زیادی از مرغ توزیع شده بفروش نمی رسد.

وی از برخی انتقادهای مغرضانه در حوزه مرغ گله‌مند شد و بیان کرد: در سال قبل ایلام تنها استانی بود که قیمت مصوب در آن رعایت شد و جز یک مقطع ده روزه که کل کشور در بحث مرغ دچار بحران شده بود، مشکلی در زمینه تولید و عرضه مرغ نداشتیم.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: اکنون مشکلی در زمینه کالاهای اساسی به ویژه برنج، روغن و شکر نداریم و وضعیت موجودی و پیگیری برای تامین کسری کالاها بصورت مرتب انجام می شود.

بیشتر بخوانید:
هیچگونه محدودیت مرغ در استان ایلام وجود ندارد
برخورد جدی وقانونی با دلالان نهاده‌های دامی و مرغ زنده در استان ایلام
توقیف بیش از ۳ تن مرغ قاچاق در ورودی شهر ایلام

رستمزاد در ادامه گفت: با توجه به اینکه اکنون چندین و چند سامانه در حوزه تجارت خارجی و داخلی در کشور برای دستگاه های مختلف اقتصادی ایجاد شده، قرار است که کل اطلاعات در یک سامانه تجمیع شود.

وی افزود: مقرر شده است که یک سامانه اطلاعاتی برای همه دستگاه ها راه اندازی و کلاس آموزشی برای کارشناسان برگزار شود تا بتوان بهتر بر مسایل و مشکلات اقتصادی نظارت کرد.

در این نشست پس از اعلام گزارش شرکت غله از وضعیت موجود کالاهای اساسی مصوب شد، مازاد مرغ کشتار روز بازار در اختیار واحدهای تولیدی سوسیس و کالباس قرار بگیرد.

همچنین مقرر شد نشستی به منظور ساماندهی و برخورد با مراکز غیر مجاز مرغ زنده در سطح شهر ایلام برگزار شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.