سکوت جایز نیست :توسعه استان همسایه به بهای غارت صنایع استان ایلام !
28 اردیبهشت 1400 - 13:35
بازدید 260
4
پس از احداث این دوپروژه در استان همسایه ،چرخ صنعت پتروشیمی باید برای شکوفایی اقتصاد این استان چرخیده و مردم استان ما صرفا از دود وبوی بد این صنایع استشمام کنند وبس !
پ
پ

به گزارش گفتمان: هنوز زخم های عمیقی که تصمیمات قبیله سالارانه وزیر نفت بر پیکر مردم نجیب استان ایلام وارد کرده ترمیم نشده بود که تصمیم عجیب و ناباورانه دیگری مبنی بر انتقال دو پروژه مهم صنعتی پایین دستی حوزه پتروشیمی از ایلام به کرمانشاه این بار دل مردم استان را به درد آورد.

اگر دیروز در سایه سکوت و استیصال مسئولین ونمایندگان استان ، چراغ منافع استان همسایه با نفت مردم استان روشن و سفره اشان با منابع ایلامی ها تزیین بود،اما امروز دیگر قصد سفره خالی مردم استان را کرده تا آن را از مقابل مردمان بی دفاع ایلام جمع کنند.

دیروز وزیر متعصب نفت به بهای تعطیلی فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام،کلنگ پالایشگاه گاز گیلانغرب را بر زمین زد تا با چپاول منابع گازی زیر زمینی باباگیر آینده ای مبهم و تاریک در مقابل صنعت گاز استان قرار دهد و امروز با انتقال دوپروژه بزرگ پتروشیمی به استان همسایه ،آن هم با خوراک پتروشیمی ایلام ،تیر خلاص را بر پیکر صنعت نیمه جان ایلام شلیک نماید.

همواره گفته ایم ،بخیل نیسیتم ،توسعه استان همسایه را توسعه ایلام می دانیم ،شکوفایی استان همسایه را بی تاثیر در اقتصاد خود نمی دانیم ،ایلام فدرال نیست،اما توسعه استان همسایه نباید به بهای تعطیلی صنعت ایلام و غارت منابع زبر زمینی اش صورت پذیرد .

توسعه کرمانشاه باید مکمل توسعه ایلام و بالعکس باشد !اما گویی برخی از مسئولین منتسب به همسایه هنوز از تفکرات قیم مآبانه دهه پنجاه خارج نشده و چشم دیدن توسعه استان کوچک اما پرظرفیت غربی خود را ندارند ! اما باید بدانند  ایلام دهه هاست که  استان  است و خواهر خوانده کسی نیست !

وزیر کرمانشاهی اگر به دنبال توسعه استان خود و نمایش خدمتگزاری به مردمانش است،باید از جیب مردم استان ایلام هزینه نکند، مدیران همسایه باید بدانند که توسعه ایلام در تقابل با توسعه کرمانشاه نیست و مردم ما هرگز از توسعه چنین پنداری ندارند ،اما زره ای از حقوق خود کوناه نخواهند آمد.

بیشتر بخوانید:
“باباگیر” جزء لاینفک استان ایلام است/ هیچ کس در هر جایگاه اداری و یا سیاسی اجازه طرح مباحث بدون پایه را ندارد
سارا فلاحی : هرگز در دفاع از حقوق مردم استان کوتاه نمی آیم/ منابع گازی باباگیر متعلق به استان ایلام است /وزیر نفت را به مجلس می کشانیم
نفت وگاز ایلام در طلسم وزیر کرمانشاهی ! ؟ /باباگیر ایلام را هم بردند !
به مرگ گرفتند تا به تب راضی شویم
مسئولین ونمایندگان استان !سکوت زیبنده شما نیست

مردم استان ایلام بدانند در سایه سکوت و انفعال مسئولین و نمایندگانشان،دفتر نفت وگاز پیشکش ! منابع گاز باباگیر قربانی لجاجت وزیر نفت شد و اینک با انتقال دو پرژه بزرگ اتیلن اکساید و EPDM به کرمانشاه نه تنها فرصت اشتغال بیش از ۶هزار جوان ایلامی از کف رفت ،بلکه با احداث آن شش هزار کرمانشاهی باید از منافع خوراک تولیدی پتروشیمی ایلام بهره مند شوند.

پس از احداث این دو پروژه در استان همسایه ،چرخ صنعت پتروشیمی باید برای شکوفایی اقتصاد این استان چرخیده و مردم استان ما صرفا از دود و بوی بد این صنایع استشمام کنند و بس !

مسئولین بدانند در سایه غفلت و کوتاهی آنان این چپاول بزرگ صورت پذیرفته و حق مردم استان اینگونه قربانی لجاجت وزیر نفت شده است !استمرار سکوتتان در مقابل حق این مردم اجحاف بزرگی به آنان است و هرگز از ذهن مردم استان پاک نخواهد شد،هرچند رسانه ها و وجدان های بیدار تا بازپس گیری این حق از پای نخواهند ایستاد و فریاد رسای مردم محروم ایلام خواهند بود !

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.