قطع برق مشترکان سرپل‌ذهاب تا حد امکان کاهش یابد
04 خرداد 1400 - 14:49
بازدید 216
7
فرماندار سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه قطع برق در گرمای زیاد این شهرستان باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود، از شرکت توزیع برق استان کرمانشاه خواست میزان خاموشی برق مشترکان سرپل‌ذهابی را تا حد امکان کاهش دهد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «نورالدین فرزادی‌پور» افزود: نیروگاه‌های آبی تولید برق کشور به دلیل شرایط خاص، کاهش بارندگی و خشکسالی با کمبود تولید روبرو بوده و میزان برق تولیدی در آنها با مصرف همخوانی ندارد.

وی اظهار داشت: برای جبران این کسری، جدول زمانبندی تهیه شده تا برق مشترکان در ساعاتی قطع و خاموشی اعمال شود که این کار موجب صرفه جویی است و موجب می‌شود برق تولیدی بصورت عادلانه در اختیار مشترکان در نقاط مختلف کشور قرار گیرد.

فرزادی پور تاکید کرد: اعمال این خاموشی روزانه در شهرستان سرپل‌ذهاب به دلیل گرمسیری بودن و دمای هوای بالا، برای مشترکان خانگی و عموم مردم سخت است که این شرایط را به اطلاع شرکت توزیع برق استان کرمانشاه برای تجدید نظر در خصوص زمان خاموشی‌ها، رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: از شرکت توزیع برق استان کرمانشاه درخواست شده با توجه به گرمای شدید هوا و در مضیقه بودن مردم حتی الامکان میزان اعمال خاموشی در این شهرستان کاهش داده شده و ساعات خاموشی را در ساعاتی که دما پایین و هوا خنک است اعمال کنند تا سلامت مردم تهدید نشود.

فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه برای کاهش خاموشی در شهرستان پیگیری لازم انجام می‌شود از مردم نیز خواست با رعایت الگوی مصرف و همچنین مصرف بهینه برق و صرفه جویی و عدم اسراف در مصرف بتوانند بخشی از کاهش تولید را جبران و از اعمال خاموشی بیشتر جلوگیری کنند.

فرزادی پور یادآور شد: تامین آب شرب شهرستان و پُر شدن منابع ذخیره آب از طریق الکتروپمپ‌ها که برقی است، انجام می‌شود لذا زمانی که برق قطع شود کار پمپاژ نیز متوقف شده و شهرستان با کمبود آب مواجه خواهد شد که امیدواریم شرکت توزیع برق با تدبیر ویژه میزان خاموشی شهرستان را تا حد امکان کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:
قطعی برق مردم باید با برنامه ریزی درست و اطلاع قبلی صورت گیرد
استاندار ایلام خواستار کاهش زمان خاموشی ها در استان شد

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب از مناطق گرمسیری استان کرمانشاه هستند که در تابستان دمای هوای بسیار بالایی دارند به صورتی که در برخی روزها دمای هوای قصرشیرین در تیر و مرداد به ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر نیز می‌رسد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.