۴۴۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت
01 شهریور 1399 - 8:35
بازدید 140
3

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش کشاورزی استان با ۲۰ پروژه و اختصاص بیش از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تحقق شعار جهش تولید گام برداشته است. ذبیح‌الله غریب، با اشاره به طرح‌های تایید شده در بخش کشاورزی استان در راستای تحقق شعار سال، اظهار داشت: از مجموع ۴۶ پروژه […]

پ
پ

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش کشاورزی استان با ۲۰ پروژه و اختصاص بیش از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تحقق شعار جهش تولید گام برداشته است.

ذبیح‌الله غریب، با اشاره به طرح‌های تایید شده در بخش کشاورزی استان در راستای تحقق شعار سال، اظهار داشت: از مجموع ۴۶ پروژه تصویب‌شده جهش تولید در استان ۲۰ پروژه یعنی ۴۳ درصد طرح‌های مصوب مربوط به بخش کشاورزی است.
وی افزود: ۳۳ درصد اعتبارات ردیف ملی در جهش تولید، ۳۵ درصد اعتبارات استانی و ۵۰ درصد از تسهیلاتی که در سفر امسال رییس سازمان برنامه و بودجه به استان مصوب شده مربوط به بخش کشاورزی است. 
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تامین زیرساخت و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به وسعت ۴۰ هکتار و ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر از جمله پروژه‌های جهش تولید استان است که تکمیل و راه‌اندازی این پروژه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی، یک هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
غریب، با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی، گل‌محمدی و زعفران به عنوان یکی دیگر از طرح‌های جهش تولید استان، تصریح کرد: این طرح در ۳۰۰ هکتار با مجموع ۱۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفر اجرا می‌شود.
وی توسعه یک هزار هکتاری باغات در اراضی شیب‌دار، طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند پربازده برای ۲ هزار راس گوسفند، توسعه و ساماندهی گاوهای ۲ منظوره را با بیش از ۲۳۶ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های جهش تولید در استان برشمرد و ادامه داد: ۱۰ پروژه تامین آب نیز با بیش از ۴۴۱ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان‌های اردل، کیار، کوهرنگ، بروجن و لردگان در همین راستا اجرایی می‌شود.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ تُن پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد کارون۴، پرورش ماهی سردابی، ایجاد زیر ساخت ناحیه صنعتی بادام، تجهیز سه واحد کشتارگاه طیور به خط ۲ کشتار و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از دیگر پروژه‌های جهش تولید استان هستند.

سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت زراعی ، باغی استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره بردار است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.