سفری که از جنس مردم نبود !
18 خرداد 1400 - 12:21
بازدید 143
3
اگر مشکل کشور ما ساختاری وشعاری نباشد که دلیلی ندارد رییس مجلسی که با رای مردم بخشی از یک استان برگزیده می شود ،حتی رییس جمهوری که با رای مردم انتخاب می شود ،پس از انتخاب آنچنان بزرگ ودست نیافتنی شود که آرزوی مردم دیدن او از پشت شیشه باشد !
نویسنده : علی اصغر اسدی
پ
پ

گفتمان علی اصغر اسدی ::روز گذشته استان محروم ایلام برای چندمین بار میزبان  یکی از مدیران ارشد کشوری بود ،مدیرانی که با سفرهای ملوکانه اشان ،نه تنها تاکنون گره ای از گره های کور محرومیت و تبعیض از مردمان این سامان باز نکرده اند ،بلکه هزینه ای بر هزینه های بسیار مدیریت غیر ساختارمند افزوده ،تصویری بر آرشیو عملکرد خود افزاوده اند و رفته اند!

آری روز گذشته محمد باقر قالیباف ریییس مجلس شورای اسلامی به اتقاق چند تن از همکاران مجلسی خود با عزمی میدانی ،لباسی میدانی تر و شعارهای وسط میدانی، به ایلام آمد تا با دستان خالی تر از همیشه اما صدای بلندش ! چاره ساز مشکلات تلنبار شده استان محروم ایلام شود .

سفری که برخلاف ادعای جهادی ،مردمی و ساده بودنش ،ویترینی از تجمل و سفرهای پر طمطراق ملوکانه بود ،سفری که نه تنها نشانی از مردمی بودن نداشت ،اما عبور کارناوال خودرویش از درون شهر ایلام که بسته شدن خیابان ها از سوی پلیس ،حضور پر تعداد پلیس در خیابان های شهر همراه شد ،آدمی را یاد شعر “اشک یتیم ” پروین اعتصامی می انداخت!

سفری با رنگ و لباس جهادی ،اما با سخت ترین پروتکل های امنیتی به نحوی که نه شهروندی حق داشت ماشینش را در خیابان محل تردد کاروان رییس مجلس عبور دهد ،نه کسی حق داشت حتی از درب ورودی استانداری نامه یا رنجنامه ای را به محضر آقای رییس تقدیم کند !حتی مدیران کل هم حق ورود گوشی هایشان را به سالن جلسات نداشتند !

تازه خبرنگاران و نمایندگان افکارعمومی که اصولا پای ثابت چنین جلساتی هستند،با عبور از لایه های سفت و سخت امنیتی آنهم به زور قهر و…مجاز به همراه داشتن گوشی تلفن همراه شدند،اما هرگز اجازه سوال پرسیدن از جناب رییس مجلس نیافتند ،چرا که به گفته تیم رسانه ای پرتعداد همراه جناب رییس !اینان صرفا باید شنونده باشند و نویسنده !

هرچندباور داریم که حضور مسئولین در هر طبقه و جایگاهی با لمس مشکلات استان می تواند در تصمیم گیری ها برای رفع مشکلات و تنگناها مناسب وتاثیر گذار باشد ،اما واقعا مگر مجلس می تواند راسا بودجه نویسی کند و برای طرح های استان اعتبار تخصیص دهد ؟ اصلا مگر فصل بودجه نویسی تمام نشده است !؟ خود همین مجلس بودجه اش را از دولت می گیرد ،بعد بیاید برای قطار ایلام ،تونل کبیرکوه و سامانه گرمسیری وبزرگراه ایلام نسخه نویسی کند؟! خنده دار نیست ؟!

مگر همین روسای کمیسیون هایی که همراه ریییس مجلس بودند نمایندگان مناطق محرومتر از ایلام نیستند؟ به قول ما کردها ،اگر اینان بیل زن باشند که ….بگذریم ! مگر همین دوسال پیش رییس کمیسیون انرژی مجلس سابق به اتفاق تمامی اعضای کمیسیون برای بازدید از سامانه گرمسیری به ایلام سفر نکردند ؟ مگر مهرماه سال گذشته عباسی رییس کمیسیون انرژی و همکارانشان از حوزه های نفت وگاز ایلام بازیدد به عمل نیاوردند ؟

مگر قرار نبود پس از بازدید کمیسیون انرژی از نفت وگاز استان و ارائه گزارش ،موضوع انتقال دفتر نفت وگاز غرب کشور به استان تعیین تکلیف شود؟ نتیجه اش چی شد ؟ نه تنها دفتر منتقل نشد ،بلکه نفت باباگیر را هم بردند ،فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام را تعطیل و دو پروژه پایین دستی پتروشیمی را هم به استان همسایه پیشکش کردند وتمام !

محمدباقر قالیباف در جلسه جمع بندی حرف درستی زد به این مضمون که مشکل کشور ما ساختارهاست !آری ساختاری های نادرستی که ریشه تمامی مشکلات کشور شده است ،ساختارهای غلط مدیریتی که صرفا در نمایش و گزارش عملکرد های نادرست خلاصه شده است !

ساختاری که صرفا شعار تحویل می دهد ! شعار انقلابی ،ساده زیستی ،جهادی و… شعار اصلاح ،آزادی ،دمکراسی ،مردمسالاری از سوی دو جریان چپ وراست ! یکی با اصلاح و آزادی احساس جوانان را به سخره می گیرد ! این یکی با شعار انقلابی وجهادی و.شعور وشور جوانان را به بازی گرفته است !

اگر مشکل کشور ما ساختاری و شعاری نباشد که دلیلی ندارد رییس مجلسی که با رای مردم بخشی از یک استان برگزیده می شود ،حتی رییس جمهوری که با رای مردم انتخاب می شود ،پس از انتخاب آنچنان بزرگ و دست نیافتنی شود که آرزوی مردم دیدن او از پشت شیشه باشد !

آنچنان بزرگ شود که برای حضور درکنار او آن هم برای یک جلسه رسمی باید شدیدترین پروتکل امنیتی را طی کرده و بدترین توهین به شعور خود را تحمل کنی !اگر ساختارمدیریتی کشور به اندازه شعاری که داده می شود ،ساده و انقلابی وجهادی باشد ،مدیران ما که نباید از ترس کشته شدن ،جرات حضور در بین مردم را از دست بدهند !همین رییس مجلس باید با پای پیاده بلوار امام خمینی شهر ایلام را طی می کرد تامردم ساده بودن و مردمی بودنش را به اندازه لباس های تنش لمس می کردند !

اما افسوس که اینگونه نیست و این شعارهای برگرفته از ساختارهای معیوب رسوب کرده مدیریتی در کشور به سان تابلو الکترونیکی زیبایی است که در پشت خود انواع واقسام بی نظمی ،سیم کشی ها وپرچ وپیج های نامنظم را پنهان کرده است !بیچاره مردم ما!

بیشتر بخوانید:
حذف خبرنگاران ،راهبرد رییس مجلس یا بی برنامه بودن مسئولین و نمایندگان استان ایلام
ضرورت باز تعریف انقلابیگری در کشور !
جریان سیاسی قدرتمند وبومرنگ ناکارآمدی مسئولین !

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.