شهرک سیلیکون متال بروجرد از محوری‌ترین پروژه‌های کشور است
22 شهریور 1400 - 18:45
بازدید 160
7
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: شهرک سیلیکون متال بروجرد از محوری‌ترین پروژه‌های کشور است که با توجه به مشکلات تامین برق در کشور و نیاز به سلول‌های خورشیدی تسریع در تکمیل آن ضروری است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: بهزاد منصوری روز دوشنبه در بازدید معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از پروژه سیلیکون متال افزود: تامین اعتبار از مشکلات اصلی پروژه سیلیکون متال بروجرد است که باید مورد توجه دولت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی برای اعطای تسهیلات از بانک صنعت و معدن انجام شده است تا هر چه سریعتر به مشکلات شهرک سیلیکون متال رسیدگی شود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: شهرک سیلیکون متال از طرح های کلیدی است که پیگیری های  صورت گرفته موانع و مشکلات آن در حال برطرف شدن است.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد افزود: شهرستان بروجرد از مناطق محروم لرستان است که احداث این شهرک باعث رونق در منطقه می شود.

احمد گودرزیان اضافه کرد: این شرکت تاکنون از تسهیلات بانکی استفاده نکرده است و تقاضای تسهیلات برای راه اندازی فاز اول را دارد.

پروژه سیلیکون متال بروجرد با ظرفیت ۳۴ هزار تن در سال و با پیش بینی اشتغال بیش از هزار نفر در صورت تامین اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

در حال حاضر فاز اول این پروژه در دستور کار است و این پروژه در پنج فاز تعریف شده که فاز اول آن ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می رسد.

هم اکنون نیاز کشور به سیلیکون متال ۱۶ هزار تن است که از خارج کشور وارد می‌شود و با بهره برداری از این پروژه می توان نیاز کشور را تامین کرد.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، مدیرکل سازمان صمت لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان اسدالله کشاورز معاون امور  معادن و صنایع معدنی وزرات صمت را همراهی می کنند.

بیشتر بخوانید:
پتروشیمی لرستان صنعت برگزیده و اکسیر بروجرد صنعت سبز کشور معرفی شدند
تولید ویال لئوفلیزه رمی فنتانیل در داروسازی اکسیر بروجرد آغاز شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.