۱۱۱ هکتار از اراضی ملی کرمانشاه از زمین‌خواران پس گرفته شد
24 شهریور 1400 - 12:33
بازدید 108
4
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه برخورد با متخلفان و دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی را یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۱۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، از متخلفان پس‌گرفته شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «شهرام کرمی» روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، افزود: همچنین در حدود ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده بود به وضع سابق اعاده گردید.

دادستان کرمانشاه با ابراز رضایت از برخوردهای صورت گرفته با تغییر کاربری اراضی بویژه در حوزه شهرستان کرمانشاه، عنوان کرد: باتوجه به اقدامات بسیار خوبی که سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، خوشبختانه آمار تغییر کاربری ها در استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود شدید بارش ها از سال گذشته و لزوم مدیریت منابع آب، اعلام کرد: باتوجه به در پیش بودن بحران خشکسالی در سال‌های آینده دستگاه های ذیربط باید در بحث حفاظت از منابع آبی استان با جدیت بیشتری ورود کنند.

کرمی اضافه کرد: متاسفانه باوجود پنج هزار حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان، از ابتدای امسال تاکنون فقط ۵۶ مورد از آنها مسدود شده که این عملکرد قابل قبول نیست.

وی یادآورشد: امور آب استان در بحث انسداد چاه های غیرمجاز موفق عمل نکرده که انتظار داریم با جدیت بیشتری به این موضوع ورود کند.

دادستان کرمانشاه در پایان از دستگاه های متولی خواست تا در بحث گسترش فرهنگ حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و آبی ورود بیشتری داشته باشند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید:
رفع تصرف ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۹ میلیارد ریال در ایلام
تخریب اراضی ملی خط قرمز منابع طبیعی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.