سند رودخانه کشکان لرستان صادر شد
10 مهر 1400 - 20:24
بازدید 415
7
مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: رودخانه کشکان در شهرستان پلدختر تحت پلاک ۹۲ اصلی سند دار شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: علی اکبر باقری روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: سند ششدانگ عرصه رودخانه کشکان تحت پلاک ۹۲ اصلی به مساحت حدود ۶ میلیون و ۸۶۲ متر مربع به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت نیرو صادر شد.

وی افزود: رودخانه کرخه به عنوان سومین رود بلند ایران دارای سرشاخه های متعدد و یکی از این سرشاخه ها رودخانه کشکان لرستان است که به طول ۳۰۰ کیلومتر یکی از سیل خیزترین و سه رودخانه بزرگ لرستان بشمار می رود.

وی ادامه داد: قسمتی از این رودخانه که در شهرستان پلدختر قرار دارد سال ۱۳۸۴طی سیل بزرگی منجر به خسارت های میلیاردی به این شهرستان شد همچنین عظیم ترین سیل سراسر کشور سال۱۳۹۸ در این شهرستان توسط رودخانه کشکان رخ داد و دبی آن از چهار هزار و ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه عبور کرد.

باقری عنوان کرد: رودخانه کشکان یک سوم استان لرستان را در بر دارد و در مسیر شهرستان های خرم آباد، کوهدشت، الشتر و پلدختر است.

وی افزود: سرچشمه اصلی تامین کننده این رودخانه کوه های مرتفع و مملو از برف گرین و میش پرور است که از این کوه ها ۲ رود به نام های “هرو” و “دو آب “جاری می شود، در طول مسیر شاخه های فرعی اعم از چم زکریا، خرم رود،چولهول و مادیان رود به آنها می پیوندند و رودخانه کشکان را به وجود می آورند و کشکان نیز پس از طی ۳۰۰کیلومتر درمحل گاومیشان به رودخانه سیمره می پیوندد و رودخانه کرخه را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: رودخانه کشکان از اهمیت ویژه ای برخوردار و سالیان متمادی منبع اصلی تامین کننده آب زمین های کشاورزی بوده است.

بیشتر بخوانید:
بی‌آب زیر بارِ خسارات سیلاب/ اینجا سد سازی تعطیل است!
«خساست»وزارت نیرو نسبت به لرستان/در همه شهرها مشکل تامین آب داریم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.