درصد قابل توجهی از اجناس روزبازارهای کرمانشاه غیرمجاز است
30 مهر 1400 - 11:49
بازدید 120
6
مسوول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه: مسوول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: روزبازارهای کرمانشاه به مکانی برای عرضه مواد غذایی و ‌خوراکی تبدیل شده‌اند که به جرات می‌توان گفت درصد قابل توجهی از این اجناس غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «بهمن خدادادیان» روز جمعه افزود: روز بازارها مکانی برای عرضه صنایع دستی است اما در کنار این محصولات مواد غذایی و ‌خوراکی هم عرضه می شود.

وی اظهار داشت: نظارتی بر عرضه موادغذایی در این روز بازارها نیست به طوریکه در یکی از بازرسی‌ها تعداد زیادی کنسرو ماهی که یکسال از تاریخ آن گذشته بود جمع آوری شد.

مسوول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: عرضه میوه و سبزیجات در این روز بازارها به شرط تازه بودن مشکلی ندارد، بیشتر تخلفات در زمینه مواد خوراکی بسته بندی شده، کنسرو ماهی و گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته و ترشیجاتی است که در آن آهک به کار رفته است.

خدادادیان عنوان کرد: علاوه بر موادغذایی تقلبی، گاهی دام هم بصورت غیرمجاز کشتار می شود.

وی اضافه کرد: گاهی شوینده‌هایی که در این روز بازارها به فروش می‌رسند تقلبی هستند و فرد در صورت استفاده از آن  ممکن است دچار آلرژی تنفسی، حساسیت و اگزما ‌شود.

مسوول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: باتوجه به شرایط نگهداری نامناسب در این روز بازارها و قرار گرفتن مواد غذایی در معرض نور مستقیم خورشید و گرد و خاک موجب آلودگی آن‌ها می‌شود.

وی در پایان گفت: در هر روز هفته در بخش‌های مختلفی از شهر روز بازارها برپا می‌شوند در حالیکه مکان مناسبی برای عرضه محصولات نیست.

شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

بیشتر بخوانید:
تب و لرزهای بازار بر معیشت مردم
مسئولان دولتی در کنترل بازار مرغ ناتوانند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.