اجرای کامل طرح رتبه‌بندی بخشی از نگرانی معلمان را برطرف خواهد کرد
11 آبان 1400 - 16:56
بازدید 245
3
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی و ارتقا جایگاه والای معلمان که نتیجه آن ارتقای سطح کیفی جامعه در همه بخش‌ها است، گفت: اجرای کامل طرح رتبه‌بندی، بخشی از نگرانی معلمان را برطرف خواهد کرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «علی رضایی» روز سه شنبه افزود: موردی که فرهنگیان، بخصوص معلمان دلسوز حوزه انتخابیه ام باید بدانند این است که شخصا معتقدم و بالطبع با رفع مشکلات موجود، جامعه بزرگ، نجیب و شریف فرهنگیان با تمرکز کامل بر محور آموزش، نتایج بسیار خوب و تاثیرگذاری برای کل کشور رقم خواهند زد.

وی اضافه کرد: به همین خاطر اینجانب بعنوان نماینده مردم و نماینده معلمان شریف یکی از اهداف، برنامه ها و دغدغه‌هایم توجه ویژه به رفع مشکل معیشت جامعه بزرگ و فرهیخته فرهنگیان بوده و برای به نتیجه رسیدن لایحه رتبه بندی معلمان تمام تلاش خود را بکار خواهم گرفت.

رضایی گفت: با توجه به تمام موارد بیان شده و زحمات فراوان معلمان کشورمان، شایسته نیست این قشر زحمتکش درگیر مسایل اقتصادی بوده و به جای تمرکز بر روی آموزش باکیفیت به دنبال شغل دوم و بعضا سوم، برای امرار معاش خود باشند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها، آموزش و پرورش است و تمامی صاحبنظران عقیده دارند که اگر در پیاده کردن سیستم صحیح آموزش و پرورش موفق باشند بر بسیاری از مشکلات و معضلات فایق آمده و جامعه خود را به سوی پیشرفت و ترقی در بسیاری از زمینه ها سوق خواهند داد و این موضوع به طور قطع در کشور ما هم صادق است.

وی تاکید کرد: پیاده کردن سیستم صحیح آموزش و پرورش مستلزم برنامه ریزی های دقیق و علمی و مهمتر از آن وجود و ماهیت (نیروی انسانی) درون سازمانی قوی و کارآمد است و اگر بخواهیم میزان اهمیت و تاثیرگذاری نیروی انسانی تشکیل دهنده آموزش و پرورش را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم،  بدون هیچ‌گونه شکی نقش انکارناپذیر معلمان به منزله ستون آموزش و پرورش در اولویت قرار می گیرد.

رضایی در پایان گفت: توجه به جایگاه معلم سبب می شود تا جامعه متحول شود، دغدغه نخست تمام مسوولان، متولیان امر و مردم باید تعالی و پیشرفت نظام آموزش و پرورش باشد و تا این موضوع عینیت نیابد کشور در مسیر توسعه قرار نمی‌گیرد و این یک فرآیند حیاتی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره در نشست روز یکشنبه ۲۵ مهرماه با اولویت‌دادن به بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان موافقت کردند.

در جلسه علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی، لایحه رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۶۸ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۴۵ نماینده حاضر با اولویت دادن به این لایحه برای بررسی در صحن علنی مجلس موافقت کردند.

لایحه رتبه بندی معلمان و فرهنگیان هم‌اکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و تاکنون برخی از مواد و تبصره های آن به تصویب رسیده است.

لایحه رتبه بندی، شامل افرادی است که تحت عنوان آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و تربیتی، وظیفه تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی برعهده دارند.

حقوق و مزایای معلمان در این طرح براساس شایستگی و توانمندی هایشان افزایش می یابد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲۷ هزار دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی با چهار و ۶۰۰ مدرسه دارد.

بیشتر بخوانید:
تصویب لایحه رتبه‌بندی تحقق مطالبه دیرینه فرهنگیان کرمانشاهی
رتبه بندی معلمین طرحی که بر زمین ماند/ چشمان معلمین به نگاه پر مهر رییس جمهور سیزدهم !

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.