همدان استانی مغفول مانده با ظرفیت هایی سرشار از برندسازی
01 آذر 1400 - 11:39
بازدید 154
3
رئیس پارک علم و فناوری؛ رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: استان همدان قابلیت تبدیل شدن به قطب منطقه به لحاظ تولیدات داخل را دارد و شرکت‌های دانش بنیان باید این ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و از این فرصت بهره کافی ببرند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر محمد حسن مرادی اظهار کرد: در استان همدان ظرفیت های تولید و استفاده از مشتقات آن بسیار بوده و این در حالیست که هم اکنون به صورت سنتی از این روشها استفاده می‌شود و به این ترتیب سود این ظرفیت‌ها در خارج از کشور استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار تولیدات گردو در تویسرکان وجود دارد که هنوز به روش سنتی از این گردوها برداشت می شود در حالیکه اگر کسی خلاقیت داشته باشد می تواند از این ظرفیت استفاده کرده و از مشتقات آن نیز بهره گیرد و آنها را به شکل بسته بندی دربیاورد که در حال حاضر این امر در خارج از کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه رزن قطب تولید رازیانه، نهاون قطب تولید گشنیز، تویسرکان قطب تولید گردو، ملایر قطب تولید کشمش، لالجین قطب سفال و سرامیک الوند قطب تولید گیاهان دارویی و سایر مصادق هستند، تصریح کرد: از این فرصت می توان به بهترین شکل  استفاده کرد و با ارزش دلاری می توان از این محصولات برداشت کرد در حالیکه همدان از تمامی این محصولات به روش‌های سنتی استفاده می‌کند.

دکتر مرادی در ادامه گفت: باید توانایی تبدیل ایده به محصول و عرضه آن را در بازار داشته باشیم و برند سازی کنیم که امیدواریم شرکت‌های دانش بنیان نیز در این حوزه فعال شوند.

رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه یکی از مشکلات شرکت‌ها فروش محصول و بازار است، افزود: شرکت‌ها با به کار گیری خلاقیت و ایده به راحتی می‌توانند در بازار جولان دهند و با برند سازی محصول تولید شده خود را در سطوح بالایی مطرح کنند.

وی به فعالیت شرکت گلرنگ اشاره کرد و گفت: این شرکت تمامی بازار را با راه اندازی افق کوروش در تمامی شهرهای کشور در دست گرفته و در هر محله یک افق کوروش مشاهده می‌کنیم، بنابراین چنین تفکری با پشتوانه ی خلاقیت راه اندازی شده و به برند تبدیل شده است.

رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه باید شرکت‌ها از همان ابتدا به بازار فکر کنند و در مرحله تولید باقی نمانند، خاطرنشان کرد: دیجی کالا که الگو برداری از آمازون است بسیار موفق عمل کرده و شرکت ها باید از چنین الگوهایی برداشت کند.

وی گفت: نیروی خدمات در کشور ما بسیار بوده و در ارائه خدمات هیچ مشکلی نداریم به نحوی که برخی شرکت‌ها سرمایه‌گذاری خود را در جای دیگری انجام می‌دهند و خدمات را در داخل کشور دارند که امیدواریم با حمایت از آنها تمامی سرمایه گذاری شرکت‌ها در داخل انجام شود و به برند مطرح در داخل تبدیل شوند و این موضوع همان مهارت افزایی است.

دکتر مرادی یادآور شد: پارک علم و فناوری به دنبال تسهیل گری امور شرکت‌ها بوده و هر نوع حمایت مالی درخواست داشته باشند، از طریق صندوق انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: در صورتیکه با خلاقیت و نوآوری اقدام به عرضه محصول در بازار کنیم، به راحتی به برند تبدیل می‌شویم و در سطوح بالا مطرح خواهیم شد و منطقه را در دست خواهیم گرفت، بنابراین در این زمینه از هر شرکتی که آمادگی داشته باشد حمایت می‌کنیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری گفت: شرکت‌های دانش بنیان به محصول ارزش داده و سود حاصل  را به چندین برابر افزایش می‌دهند و هر گونه در خواست حمایتی داشته باشد با توان کامل از آنها حمایت خواهیم کرد.

دکتر مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم ارتقاء کیفیت تولید کالاهای داخلی اشاره کرد و گفت: در صورتی ممنوع شدن وارادت کالای خارجی مفید است که کالاهای داخلی کیفیت خود را ارتقاء دهند و این در حالیست که بعد از گذشت چندین سال همچنان شاهد تولید کالاها و محصولات داخلی بی کیفیت هستیم و این موضوع موجب تمایل شهروندان به خرید محصولات خارجی می شود و این موضوع در تمامی محصولات صدق می کند.

وی ادامه داد: هنگامی که واردات خارجی ممنوع می شود شرکت های داخلی بازار را به دست می گیرند و این در حالیست که باید با ارتقاء کیفیت محصول بازار را به دست بگیرند و کیفیت محصول را در حد محصولات خارجی ارتقا دهند.

دکتر مرادی با بیان اینکه مردم به دنبال کیفیت محصول هستند، تصریح کرد: زمانی می توانیم شهروندان را مجاب به خرید محصول داخلی کنیم که  محصول داخل از کیفیت لازم برخوردار باشد، به عنوان مثال در بازار خودور همچنان ماشین های بی کیفیت در حال تولید هستند و تنها به علت ممنوع شدن واردات ماشین های خارجی بازار را در دست دارند،در حالیکه شرکت ها باید با ارتقاء کیفیت محصول بازار را دست بگیرند و محصول مورد نظر را به برند مطرح تبدیل کنند.

وی به ورودی دانشجویان به دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشجویان بدون استعداد یابی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند در حالیکه اگر بر اساس استعدادیابی وارد دانشگاه‌ها شوند می‌توانیم ایده را به محصول تبدیل کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه معاونت ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات خوبی در نظر گرفته است، تاکید کرد: این طریق شرکت‌ها می‌توانند با ارائه درخواست تسهیلات فعالیت خود را ارتقا دهند و از این طریق موجب بسط و گسترش پارک علم و فناوری فراهم می‌شود و قدرت پارک علم و فناوری برای حمایت بیشتر از شرکت ها افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:
۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌ بنیان همدان پرداخت می‌شود
معاون استاندار: کالاهای دانش‌بنیان همدان از پرداخت مالیات معاف هستند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.