کمترین رعایت دستورالعمل‌هادر ناوگان حمل ونقل عمومی/کرونایی شدن بیش از ۲۰۰کادربهداشت ودرمان
05 شهریور 1399 - 4:55
بازدید 118
2

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کمترین درصد رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری استان است. به گزارش گفتمان زاگرس به نقل ازایسنا: «پرویز یزدان‌پناه» افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ نمونه از افراد مشکوک در استان گرفته شده که از این تعداد بیشترین افراد مثبت کرونایی […]

پ
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کمترین درصد رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری استان است.

به گزارش گفتمان زاگرس به نقل ازایسنا: «پرویز یزدان‌پناه» افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ نمونه از افراد مشکوک در استان گرفته شده که از این تعداد بیشترین افراد مثبت کرونایی مربوط با ۲۳ درصد مربوط به شهرستان کهگیلویه بوده، ۱۶ درصد مربوط به شهرستان بهمئی، ۱۴ درصد مربوط به شهرستان لنده، ۱۴ درصد مربوط به گچساران و۳۳ درصد مابقی مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، چرام و باشت بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۲ نفر در مراکز بیمارستانی کرونایی استان بستری هستند، اظهارکرد: از این تعداد ۸۰ نفر کرونایی قطعی است و ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

۷۴ فوت ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ۳۹۵۳ نفر بیماران کرونایی استان تاکنون بهبود یافتند، خاطرنشان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته موردی از فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته ایم اما تاکنون ۷۴ فوت ناشی از کرونا در این استان داشته ایم.

یزدان‌پناه بابیان اینکه مردم جهت ملاقات به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، تصریح کرد: از مردم استان انتظار داریم از ماسک استفاده حداکثری کنند، بهداشت فردی و فاصله فیزیکی را رعایت کنند و هنگام مراجعه به ادارات، اصناف و بازار دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در خصوص حضور در مراسم عزاداری محرم ادامه داد: شرکت در مراسم عزاداری محرم با حداکثر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد. جهت پیشگیری از کروناویروس نذر در ایام محرم بصورت خوراکی توزیع نشود بلکه بصورت مالی یا انتقال وجه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد به این بیماری کرونا شدند و تاکنون شهید عرصه سلامت در این استان نداشته ایم.

با کمبود دارو و تجهیزات کرونایی مواجه نیستیم

یزدان‌پناه تاکید کرد: هم اکنون با کمبود تجهیزات پزشکی و دارو در رابطه با بیماران کرونایی در استان مواجه نیستیم.

وی اظهارکرد: طی چند روز گذشته کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد روند افزایشی داشت که امیدواریم مردم با رعایت بیشتر و جدی تر دستورالعمل‌های بهداشتی به روند کاهشی این بیماری کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: کمترین درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در ناوگان عمومی درون شهری و برون شهری داریم که مردم باید مواظب باشند چراکه اتوبوس‌ها و تاکسی ها جزو جاهایی هستند که می تواند آلوده باشند و باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.