نان گرانی که همچنان بی کیفیت است
28 آذر 1400 - 11:06
بازدید 573
6
اواسط آبان ماه بود که خبر گرانی نان در استان مورد اعتراض مردم و واکنش فعالان رسانه ای استان را به دنبال داشت.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

گفتمان:: گرانی که در سایه گران شدن برخی اقلام و کالاهای دیگر کام مردم را تلخ و حتی واکنش معاون اول رییس جمهور را برانگیخت؛ بطوریکه مخبر معاون اول رییس جمهور دستور العمل عدم افزایش قیمت ۲۵ قلم کالای اساسی را که یکی از آنها نیز نان بود صادر نمود.

اما با این وجود تاثیری بر کاهش قیمت نان در ایلام که افزایش ۳۵ درصدی و حتی بالاتر را تجربه کرده بود نداشت و به اعتقاد متولیان امر در استان این افزایش قیمت پایین تر از قیمت مصوب معاون اول بوده و دلیل اصلی این افزایش قیمت را بالابردن سطح کیفیت آن عنوان نمودند.

اینک با گذشت قریب یک ماه از این افزایش قیمت به شرط افزایش کیفیت اما همچنان نان مصرفی مردم از کیفیت و کمیت لازم برخوردار نبوده و تغییری در کیفیت آن ایجاد نشده است.

تا جایی که گلایه های شهروندان را نسبت به گرانی و بی کیفیت بودن نان را در بر داشته و بر این نکته تاکید دارند که قبلا علاوه بر بی کیفیت بودن نان از نظر وزن نیز مشکل داشت لذا انتظار بود با افزایش قیمت نظارتی بر این صنف صورت و تغییری در کیفیت و کمیت نان ایجاد شود اما این بی کیفیتی و مشکلات موجود به قوت خود پابرجا بوده و نظارتی قاطع بر این صنف نیست.

شاید در همان ایام اولیه نظارتها و سختگیری هایی انجام گرفت ولیکن اراده ای راسخ برای استمرار این نظارت ها و ایجاد تغییر و تحول در نحوه کیفیت نان وجود نداشت و علیرغم گرانی نان بی کیفیت بودن آن کاملا به چشم می آید .

یکی از مشکلاتی که در این سیکل معیوب وجود دارد این است که متولیان توپ را در زمین مردم انداخته و از مردم می خواهند متخلفین را معرفی کنند این در حالی است که با یک بازرسی نامحسوس و حتی محسوس که از وظایف نهادهای مربوطه می باشد می توان به راحتی بر نحوه پخت و کیفیت نان نظارت داشت.

بیشتر بخوانید:
ریشه گرانی ها و پشت پرده سازی ها در اقتصاد کشور !
نان هم از سفره مردم پرید!
برای مدتی مدیریت کشور را وا گذارید یقینا مشکل تورم ،گرانی و بیکاری و… حل می شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.