حدود ۱۸ درصد مردم خوزستان هنوز واکسن کرونا نزده‌اند
07 دی 1400 - 16:31
بازدید 160
6
دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه حدود ۱۸ درصد مردم استان خوزستان هنوز نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند از افراد واجد شرایط خواست هر چه سریعتر واکسن خود را تزریق کنند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: امراله مردانی روز سه شنبه اظهار داشت: ۱۷ درصد جمعیت هدف خوزستان هنوز برای دریافت دُز دوم واکسن خود مراجعه نکرده‌اند که از این بابت نگران هستیم.

وی به اهمیت افزایش پوشش واکسیناسیون در شرایط موجود اشاره کرد و افزود: با توجه به ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور، با تزریق سه دُز واکسن می توان ایمنی خوبی در سطح جامعه ایجاد کرد.

دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه اکنون کمتر از ۱۰ درصد جمعیت هدف استان دُز سوم واکسن شان را دریافت کرده اند گفت: سویه اُمیکرون به سنین پایین تر تمایل بیشتری دارد و از آنجا که خوزستان یک استان جوان است، قطعا بیشتر در معرض خطر قرار دارد لذا یکی از راه های مقابله با این نوع ویروس واکسیناسیون است.

وی افزود: خوزستان از نظر موجودی واکسن در شرایط خوبی است اما برخی افراد اصرار به تزریق یک نوع واکسن خاص برای دُز سوم دارند در حالی که واکسیناسیون باید بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت انجام شود.

دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه حدود ۶ نوع واکسن در مراکز واکسیناسیون موجود بوده ولی تمرکز مردم روی یک نوع واکسن است گفت: در حال حاضر اکثر مردم متقاضی دریافت واکسن آسترازنکا هستند در حالی که تاثیر واکسن ها با یکدیگر تفاوت زیادی ندارد.

مردانی گفت: هر چه از زمان پاندمی کرونا می گذرد مردم بیشتر دچار عادی انگاری می شود اما همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون ضروری است.

وی به تزریق پنج میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۸۲.۶ درصد جمعیت هدف استان یک دُز و ۶۶ درصد ۲ دُز واکسن را تزریق کرده اند.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:
خوزستان در واکسیناسیون دانش آموزان از میانگین کشوری عقب است
ورود واکسن اسپوتنیک وی به خوزستان در هفته جاری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.