اجتماعی
| 2 سال قبل

متاسفم که مردم سنندج از آب غیرمطلوب استفاده می‌کردند/ تامین آب سالم و پایدار اولویت وزارت نیرو است

به گزارش گفتمان: علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه انتقال سد آزاد به سنندج اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که ما در استان کردستان دنبال می‌کنیم تامین آب پایدار و سالم برای شهر سنندج است.

وی گفت: انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج خارج از طرح برنامه‌ریزی شد و در طرح اولیه قرار بود که آب در بستر رودخانه جابجا شود ولی برای رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از آلوده‌شدن آن تصمیم بر این شد که این برنامه تغییر کند و با خط لوله منتقل شود.

وی تصریح کرد: این طرح پروژه سنگینی است و قرار شد به صورت ضربتی انجام شود و بیش از یک ماه است که برای بازدید از پروژه برنامه‌ریزی می‌کردیم که امروز این اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: روند اجرای این پروژه براساس برنامه جلو رفته و در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه ما این است که تا قبل از شروع فصل گرما آب را به سنندج برسانیم.

وی تصریح کرد: بخاطر وعده‌ای که به مردم داده‌ایم، اعتبارت مورد نیاز برای اتمام پروژه را تامین خواهیم کرد.

وی گفت: متاسفم که مردم عزیز شهر سنندج از آبی استفاده می‌کردند که شرایط خوبی نداشت اما با رهاسازی آب از سد آزاد که در حال انجام است تا حدودی رفع شده و این روند تا منتج به نتیجه کامل در بستر خط انتقال دنبال می‌شود.

 حجت‌الله محقق معاون اجرایی سد آزاد هم اظهار کرد: ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب مهار شده توسط یک سامانه انتقال به شرق استان انتقال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه سامانه انتقال آب به طول ۸۸ کیلومتر احداث شده و فاز اول آن با ۲۴ کیلومتر خط لوله قرار است آب را از این نقطه به سد قشلاق انتقال دهد.

وی تصریح کرد: سد قوچم که نقطه اول سامانه انتقال آب است به بهره‌برداری رسیده و در ادامه خط انتقال آب از سد قوچم برای آب شرب قروه، دهگلان و دزج انجام می‌شود.

محقق افزود: سیاستگذاری انتقال آب به خاطر این بود که کیفیت آب شرب سنندج دچار مشکل شده بود.

بیشتر بخوانید:
انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج عملیاتی می شود
نارضایتی شهروندان از وضعیت آب شرب/ آب سدآزاد به تصفیه‌خانه سنندج می‌رسد