پزشکان از به‌کارگیری افراد فاقد صلاحیت در مطب‌ها خودداری کنند
10 دی 1400 - 12:40
بازدید 531
7
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: به منظور پیشگیری از تخلف و سوءاستفاده افراد سودجود، پزشکان باید از به‌کارگیری افراد فاقد صلاحیت در مطب‌های خود خودداری کنند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: علیرضا مدرکیان با بیان اینکه مسئولیت هرگونه فعالیت پزشکی و درمانی افراد غیرپزشک و فاقد صلاحیت در مطب‌های پزشکی بر عهده پزشک صاحب مطب است اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه به‌کارگیری افراد فاقد صلاحیت در مطب‌ها ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته یک خانم آرایشگر با معرفی خود به عنوان پزشک اقدام به انجام خدمات مربوط به حوزه پزشکی کرده است تصریح کرد: فعالیت غیرقانوی این آرایشگر با سوءاستفاده از مطب یک پزشک عمومی صورت گرفته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه پرونده این فرد متخلف و پزشکی که مطبش را در اختیار این پزشک قلابی قرار داده  از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است گفت: فعلا پرونده برای ما ارسال نشده است.

مدرکیان با تاکید بر اینکه تقاضا برای اعمال و خدمات زیبایی بسیار زیاد شده است اظهار داشت: همین امر سبب سوءاستفاده و اقدام افراد سودجو برای دخالت در کارهای پزشکی شده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد صرفا به‌خاطر کار کردن در کنار پزشکان و کسب تجربه اقدام به انجام خدمات پزشکی و زیبایی می‌کنند، تصریح کرد: مردم باید هوشیار باشند و هرگز نزد افراد ناشناس و محیط‌های غیردرمانی خدمات زیبایی و درمانی دریافت نکنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان درباره فعالیت پزشکان عمومی در حوزه زیبایی بیان داشت: بر اساس نظریه کمیسیون تعیین صلاحیت‌های شاغلان حرفه پزشکی، پزشکان اجازه دارند در حیطه توانمندی‌های خود فعالیت کنند.

مدرکیان با بیان اینکه پزشکان می‌توانند در کارهایی که مهارت دارند ورود کنند گفت: برخی اعمال پزشکی که نیاز به خدمات بی‌هوشی دارند قابلیت انجام در مطب را ندارند و حتما باید در محیط بیمارستانی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه از همکاران تقاضا دارم در حیطه کاری که تسلط  کافی ندارند ورود نکنند، عنوان کرد: پرونده‌های مربوط به این موضوع زیاد نیست اما حتی اگر یک بیمار هم آسیب ببیند برای ما مهم است.

بیشتر بخوانید:
اعزام پزشکان و پیراپزشکان جمعیت هلال احمر همدان به استان ایلام
برخورد قانونی در انتظار پزشکان زایمان‌های لاکچری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.