سخنان صریح فلاحی و گوش گران هزار زیستان چند چهره
12 دی 1400 - 14:33
بازدید 274
5
سارا فلاحی یکی از نادر بانوان فرزانه استان ایلام است که در کسوتِ یک استاد دانشگاه و نخستین نماینده (خانم) مردم مرزنشین این دیار که تا‌کنون با دوری از اصول متداوِل ژنرالیستی ،( غبارافکنی های رسانه ای) خودداری از آشوب آفرینی آب و نان دار، احساس زایی و عوام فریبی و رعایت قواعد بازی، با استفاده از نو نگاری و توجه جدی به هنجارهای اجتماعی به رسالت ذاتی و تکلیف شرعی و قانونی خود جامه عمل پوشیده است.
نویسنده : سید حرمت الله موسوی مقدم::
پ
پ

به گزارش گفتمان: تعهد و تخصص ، دین ودانش و عزت نفس و امانتداری بارزترین خصوصیات عامه مدیران و متولیان و بخصوص و کلای مردم است که همه باید آن را مراعات کنند.

به تعبیر حضرت امام ره ، دانش سرشار دینی، فصاحت و بلاغت ، مناعت طبع و عزت نفس و پاسداری از حریم اسلام ،خدمت خالصانه به مردم ، استقلال فکری و امانتداری ،رسالت راستین یک نماینده متعهد و متدین و خلاق مجلس شورای اسلامی است که به هیچ وجه نباید ازآن عدول کند.

منصب نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی پیمان مقدسی است که با مُوَکلین بسته میشود و باید منافع و مقدرات آنان در این پیمان معتبر سیاسی مراعات شده و ایستاده و بصورت روان و روشن‌ از این امانت الهی حراست شود.

 دکتر سارا فلاحی از نمایندگان مردم استان در مدت حضورشان در عمارت روئیایی بهارستان با حفظ شئون نمایندگی ، دوری از کانونهای مکنت و قدرت، توجه به مناط و معیارهای مرسوم ، خود داری و از تخفیف تراز نمایندگی و پیمودن سبیل صداقت، خودررا مدیون موکلین دانسته و در راستای مصالح آنان حرکت می کند.

این بانوی فرهیخته در نطق های ناب پارلمانی، درنهایت درکِ و دانش و شگردی درونگرا و برون نگر، داشته ها و نداشته های استان ایلام را با فکری رنگین و زبانی شیرین بر سرزمین سخت مخاطبین جاری و ساری میکند.

این وکیل با وفا و پاک سرشت پارلمانی در کِسوَتی به سُتُرگی ایلام و سخاوت ایلامیان با اوج روانگویی و نرمخویی و بی توجه به مُثلثِ  طلایی و مستطیل سبز زمان، آلام ایلام را به سردمداران صاحب نام منعکس و با نقد گفتارهای بی کِردار و وعده های واهی شاهان و شاه صفتان تاریخ که سربازان بینوا و ساده دل را طعمه سرمای انتظار نمود، عملکرد خام و خسارتبار آنان را به چالش میکشد.

این وکیل با وقار ضمن افاضات مطالبه گرا یارانه خویش در مواضع و مجاری مختلف، شان شامِخ نمایندگی را نیز به درستی ایفا نموده و با تعامل دیگر وکلای محترم استان فرهنگ و فرهیختگی ایلامیان را درجایگاه عالی پارلمانی( کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی) به رُخ قدرتهای قدروسنا تورهای سبز‌ نشین ایران میکشاند.

فلاحی در نطق میان دستور اخیر خود در مجلس شورای اسلامی با بهره گیری مناسب از داشته های دانشگاهی و پختگی پژوهشی خود، مشکلات و تنگناهای ملی و استانی را به درستی تشریح و با حفظ حرمت اشخاص، به توهم اداره یارانه ای کشور، تولید قطعنامه های قبیح سازمان ملل بر علیه جمهوری اسلامی، جمع شدن و محدودیت سفره معیشت مردم ، شکل گیری مافیای خودرو،تولد سلطانهای سکه و دلار ومسکن ، پوشاک و بورس و رسوب جلبکهای بی خاصیت سیاسی و بروز فرصت طلبان هزار زیست در ادوار گذشته به شدت تاخت و بدون توجه به نگرشهای حزبی و نگاههای سیاسی ،مهمترین مشکلات مبتلا به موجود جامعه را نیز هماننده تعبیر ژانرالهای بدون سربازبه بعضی وزرای دولت سیزدهم ، تیم ناهمگون اقتصادی دولت فعلی،نقص و نابسامانی فاحش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، دست بردن دولت به جیب مردم ، تبارگرایی در توزیع مناصب اجرایی، توجه جدی به اعجاز شجره ی شریف ایثار و شهادت را صراحتا به رئیس جمهور گوشزد نمود و خوستار اصلاح آنان شد.

سارا فلاحی یکی از نادر بانوان فرزانه استان ایلام است که درکسوتِ یک استاد دانشگاه و نخستین نماینده (خانم) مردم مرزنشین این دیار که تا‌کنون با دوری ازاصول متداوِل ژنرالیستی ،( غبارافکنی های رسانه ای) خودداری از آشوب آفرینی آب و نان دار، احساس زایی و عوام فریبی و رعایت قواعد بازی، با استفاده از نو نگاری و توجه جدی به هنجارهای اجتماعی به رسالت ذاتی و تکلیف شرعی و قانونی خود جامه عمل پوشیده است.

به اقرار صاحب نظران و استناد به اقدامات و ابداعات تقنینی، عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی، نطقهای عالمانه ، عملکرد صادقانه ،تصمیمات مدبرانه و عدم دخالت در امورعادی عوامانه، جایگاه و منزلت نمایندگی مردم استان ایلام را در مجلس شورای اسلامی‌ ارتقاء داده است.

ایشان با ظاهری آرام و باطنی مشحون از معانی و ناملایمات و آمال و آرزوهایی برای زادگاهش ایلام ، در پی مطالبه حقوق حقه و سهم ثابت سلحشور مردان و شیرزنان استان خود از مجرای اکسیر عدالت است.

بیشتر بخوانید:
وزارت کشور نقش اصلی در انتصاب استاندار ایلام داشته است / مردم از گفتار درمانی خسته شده اند
تاکید نماینده‌‌‌ی ایلام بر تحقق اتاق شیشه‌ای سیاستگذاران و تصمیم سازان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.