تعزیرات حکومتی با احتکارکنندگان برخورد کند
12 دی 1400 - 16:13
بازدید 168
7
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: با توجه به منابع موجود در کشور و استان مشکل خاصی نداریم اما برخی افراد در جهت منافع شخصی خود به احتکار اقلام می‌پردازند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: رضا فتوحی امروز در نشست تنظیم بازار اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار یکی از فاکتورهای اساسی برای آرامش مردم است، دستگاه‌های اجرایی بایستی پاسخگو باشند و همه افراد براساس قانون باید به وظیفه خود عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به منابع مصرفی موجود در کشور بیان داشت: با توجه به منابع موجود در کشور و استان مشکل خاصی نداریم اما برخی افراد در جهت منافع شخصی خود به احتکار اقلام می‌پردازند.

فتوحی افزود: سیستم نظارتی (تعزیرات حکومتی) باید برخورد ویژه و قاطعی را با این احتکارکنندگان داشته باشد و از ‌آن‌ها نگذرد، در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین محصولات نداریم به گونه ای که برخی قیمت‌ها شاید پایین‌تر از نرخ مصوب هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون برنامه ریزی‌های لازم در خصوص تأمین میوه شب عید صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان داشت: فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌ها مسؤول تنظیم بازار هستند و باید پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

فتوحی ابراز داشت: جهاد کشاورزی با توجه به اینکه همه مسائل مربوط به بازار را از وزارت صمت دریافت می‌کند بایستی ضمن آموزش به نیروهای تحت الامر خود به صورت ویژه مسئله تنظیم بازار را دنبال کند، یکی از مشکلات ذخیره‌سازی محصولات برای سه ماه آینده است.

وی گفت: دستگاه‌های دیگر از قبیل بسیج و سازمان صمت باید همکاری لازم را با جهادکشاورزی داشته باشند و تعزیرات نیز نظارت و رصدهای لازم را انجام دهد ضمن اینکه تأمین نقدینگی از طریق بانک کشاورزی برای جلوگیری از آسیب به تولیدکنندگان انجام شود.

بیشتر بخوانید:
چوب‌شور بخر روغن ببر / مردم سرگردان؛ روغن‌ها در انبارها
شکسته شدن جو روانی کمبود روغن خوراکی در بازار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.