اجتماعی
| 2 سال قبل

اطلس بهداشتی آموزش و پرورش استان همدان تهیه شده است

به گزارش گفتمان: «محمد پورداوود» روز یک‌شنبه اظهار داشت: به دنبال تدوین اطلس کارکنان اداری مشخص شد که از مجموع ۱۰ هزار و ۴۷ کارمند شاغل در آموزش و پرورش استان همدان تنها ۶ نفر به دلیل داشتن بیماری زمینه ای، واکسن کرونا تزریق نکرده اند.

وی افزود: همچنین از ۲۱ هزار و ۹۰۴ همکار آموزشی شاغل در آموزشگاه های استان همدان تاکنون ۲۰ هزار و ۹۷۸ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه هشت هزار و ۶۱۸ نفر از کارکنان بخش آموزشی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: از ۱۱۸ هزار و ۶۸۲ دانش آموز استان نیز تاکنون ۱۱۷ هزار و ۳۲۹ نفر دُز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

پورداوود همچنین با اشاره به اطلس نصب تهویه مطبوع در مدارس استان همدان، ادامه داد: تاکنون در پنج هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان همدان(۵۰ درصد) تهویه مناسب نصب شده و با دریافت «فن های» اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مابقی کلاس های درس استان نیز به این امکان مجهز می شوند.

وی با اشاره به حساسیت های موجود در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس، تصریح کرد: بازدید دوره ای روسای آموزش پرورش از مناطق و نواحی به همراه مدیران مدارس به صورت جدی در دستور کار است به نحوی که در این مدت ۲ هزار و ۲۹۵ مورد بازدید از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: براساس نتایج حاصله از بازدیدها، میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۷۹.۲ درصد، استفاده از ماسک ۸۶.۲ درصد، غربالگری ۸۶ درصد، بهداشت و حفاظت فردی ۸۲.۶ درصد، آموزش ها ۸۶.۷ درصد، گندزدایی ۶۷.۴، مجهز بودن کلاس ها به تهویه استاندارد بیش از ۴۰ درصد، رعایت بهداشت در سرویس بهداشتی بیش از ۷۰ درصد، دفع پسماند ۷۸.۵ و در مجموع میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در آموزش و پرورش استان همدان ۷۷.۴ درصد است.

پورداوود با بیان اینکه آزمون دانش آموزان استان همدان به صورت حضوری برگزار شد، افزود: هم اینک امتحانات در همه دوره های تحصیلی به استثنایی پایه های اول تا چهارم ابتدایی که به صورت ارزشیابی توصیفی است، حضوری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا و براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:
بررسی وضعیت حقوق شهروندی در بیمارستان‌های همدان
یک ‌هزار میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات پزشکی در استان همدان شد