استفاده از جوهرقند در برخی نانوایی های ایلام سلامت مردم را به خطر می اندازد
23 دی 1400 - 19:26
بازدید 264
5
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:بلانکیت یا جوهر قند در صنعت عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد و موجب سفید شدن نان و قند می شود که یک ماده شیمیایی خطرناک است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: صادقی فر اظهار داشت:  این ماده موجب از بین رفتن پرزهای معده شده و انواع سرطان های دستگاه گوارش و سایر بیماری ها را به دنبال دارد.

وی افزود: نمونه‌گیری از بلانکیت در نانوایی سخت است زیرا باید اول صبح قبل از پخت نان انجام گیرد و ۳۰ دقیقه بعد نمونه در آزمایشگاه بررسی شود.

صادقی فر گفت: در بررسی انجام گرفته از ۵۰۸ مورد نانوایی سطح شهر ایلام ۹۹ درصد مطلوب و تنها یک درصد از بلاکنیت استفاده کرده بودند که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد:  امسال تاکنون ۹۱ نانوایی متخلف  به مرجع قضایی معرفی شده اند و در بررسی های کارشناسان بهداشت ۲۸۰ کیلوگرم آرد و خمیر مایه فاسد و۲۰۰ کیلوگرم نمک غیر مجاز  نیز کشف و ضبط شده است.

وی گفت: در بررسی استفاده از جوش شیرین، از ۵۰۸ مورد ۴۹۳ مورد مطلوب و سه درصد رعایت نکرده بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد:  بر اساس مطالعه پنج سال اخیرا  دانشگاه که منتشر شده است، از نظر دیابت و اضافه وزن جزو استان‌های قرمز کشور هستیم که این امر وضعیت بدی برای استان نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:
لغو جواز نانوایی ها با دریافت سه بار پرونده تخلفاتی در تعزیرات حکومتی
آیا نانوایان کار خود را به درستی انجام می دهند؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.