واحدهای غیر فعال شهرک صنعتی ایلام باید تعیین تکلیف شوند
20 بهمن 1400 - 11:39
بازدید 126
4
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام همچنین خواستار تسریع در تعیین تکلیف واحدهای غیر فعال موجود در شهرک صنعتی ایلام شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: شهریار عباسی روز چهارشنبه در نشست توسعه سرمایه گذاری استان اظهار داشت: مسائل و مشکلات سرمایه گذاری در بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری و همچنین بازرگانی و تجارت خارجی بررسی و شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از مسائل همچون تحریم ها، قیمت ارز و قوانین بالا دستی از اراده ما خارج است اما مسایل داخلی را می توان با همکاری، همراهی مدیران و مردم در راستای تسهیل امر سرمایه گذاری برطرف نمود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مشکل اساسی ما پیش از اینکه اقتصادی باشد، فرهنگی است و اگر نتوانیم تغییر بدهیم بسیاری از موانع همچنان باقی می ماند.

عباسی گفت: برای توسعه کار فرهنگی در امر سرمایه گذاری نیاز است همه به ویژه رسانه ها، دستگاه های فرهنگی کمک کنند.

وی افزود: اکنون بحث اطلس سرمایه گذاری استان در حال اجراست و برخی شهرستان ها ظرفیت های سرمایه گذاری خود را احصا کرده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بانک ها در امر سرمایه گذاری تنها نگاه اقتصادی دارند اما باید پیگیری لازم انجام گیرد که نگاه آنها به سمت مشارکت و همراهی با سرمایه گذار تغییر پیدا کند.

عباسی تاکید کرد: سرمایه گذاری در تقویت اقتصاد منطقه نقش اساسی دارد و نیاز است همه موانع در این راستا برطرف شود.

وی افزود: ما حتی در نوع نگاه خود مدیران و بخشی نگری آنها به امر سرمایه گذاری مشکل داریم که نیاز است نگاه مدیر جامع نگر باشد، اگر نگاه از بخشی نگری به جامع نگری تغییر پیدا کند، ۵۰ درصد مشکلات حل می شود.

واحدهای غیر فعال شهرک صنعتی ایلام باید تعیین تکلیف شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام همچنین خواستار تسریع در تعیین تکلیف واحدهای غیر فعال موجود در شهرک صنعتی ایلام شد.

عباسی اظهار داشت: مرکز سرمایه گذاری استان باید به صورت فعال و شفاف مزیت ها، امتیازات و مشوق های سرمایه گذار را مشخص و اعلام کند.

وی افزود: یک سرمایه گذار نباید چند سال به دنبال مجوز باشد و به دلیل طولانی شدن پروسه اخذ مجوز در دستگاه های اجرایی از اجرای طرح دلسرد شود.

بیشتر بخوانید:
سرمایه گذاری های صنعتی ایلام محدود به شهرک ها نیست/صادرات ۲۶ تن نایلون صنعتی و کشاورزی به عراق
از سرمایه گذاران برای رونق تولید ایلام استقبال می کنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.