وزیر اقتصاد برای افتتاح کارخانه فروآلیاژ به کرمانشاه سفر می‌کند
20 بهمن 1400 - 12:27
بازدید 102
3
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از سفر وزیر اقتصاد به این استان در پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در این سفر چند طرح از جمله کارخانه فروسیلیکو منگنز در اسلام‌آبادغرب به بهره‌برداری می‌رسد.
پ
پ

به گزارش گفتمان:، «امیرحمزه حیدریان» روز سه‌شنبه در نشستی خبری افزود: دیدار با مقامات ارشد استان کرمانشاه و حضور در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه «احسان خاندوزی» به استان کرمانشاه است.

افتتاح دومین سرمایه گذاری خارجی استان در هفته جاری

او با بیان این‌که کارخانه فروسیلیکو منگنز اسلام‌آبادغرب توسط یک سرمایه‌گذار چینی احداث شده‌است، عنوان کرد: برای ساخت این کارخانه ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که در مرحله اول ۲۰۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده که غیر از نیروهای فنی که چینی هستند، سایر نیروها از اهالی اسلام‌آباد، دالاهو و سایر مناطق نزدیک به کارخانه هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، طرح فروسیلیکو منگنز را دومین سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه و اولین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن دانست و گفت: این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن محصول تولید می‌کند که این تولید ۱۰ درصد از نیاز ۶۴ درصدی کشور به واردات را کاهش می‌دهد و ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

او با بیان این‌که فروسیلیکو منگنز در کارخانه‌های فولادسازی استفاده می‌شود، گفت: این محصول سبب افزایش مقاومت فولاد می‌شود و صنعت خودروسازی کشور نیز از آن بهره‌مند خواهد شد.

حیدریان در ادامه با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان گفت: درمان درد بیکاری کرمانشاه، جذب سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی است و در صورت تحقق آن، هم فناوری‌های جدید وارد استان می‌شود و هم شاهد اشتغال‌زایی در کرمانشاه خواهیم بود.

حضور کرمانشاه در نمایشگاه بین المللی عراق

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه دراین‌باره به برنامه‌های مدیریت ارشد استانداری اشاره و اظهار کرد: استان کرمانشاه به‌عنوان یکی از نمایندگان ایران در نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور عراق در فروردین ماه سال آینده حضور پیدا می‌کند و در کنار نمایندگان ترکیه، امارات و دیگر کشورهای منطقه ظرفیت‌های خود را به سرمایه‌گذاران ارائه خواهد کرد.

حیدریان در بخش دیگری از این نشست خبری، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را به استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ دعوت کرد و گفت: دولت این تسهیلات را با بهره‌ هشت تا ۱۲ درصد با هدف اشتغال‌زایی برای تأسیس یا توسعه طرح‌های تولیدی در حوزه‌های گردشگری، راهداری، کشاورزی و صنعت ارائه می‌کند.

او افزود: سهم استان کرمانشاه از تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است اما کارگروه‌ استانی تبصره ۱۸ تاکنون مصوباتی به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل برای پرداخت معرفی کرده و درصدد است که این رقم را به ۲ برابر سهم استان برساند.

کرمانشاهیان از تسهیلات بافت فرسوده استفاده کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه همچنین از شهروندان کرمانشاهی خواست که در صورت سکونت در مناطق بافت فرسوده از تسهیلات دولتی برای بازسازی واحدهای مسکونی خود استفاده کنند.

به گفته‌ او، دولت برای بازسازی هر واحد مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده، ۳۰۰ میلیون تومان وام ۹.۵ درصد با بازپرداخت ۳۶ ماهه ارائه می‌کند که فرصت مناسبی برای نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق است.

«فروش اموال مازاد ادارات دولتی» دیگر موضوعی بود که حیدریان به آن پرداخت و گفت: براساس تبصره ۱۲ قانون بودجه، دستگاه‌های اجرایی استانی می‌توانند ساختمان‌ها و زمین‌های بلااستفاده خود را از یک مسیر قانونی و کوتاه به فروش برسانند و همه درآمد آن را در بازسازی سایر املاک، اجرای طرح‌های عمرانی یا تامین هزینه‌های جاری مصرف کنند.

او با بیان این‌که طی ۲ سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان اموال مازاد در استان به‌فروش‌رفته است، گفت: از سال آینده پول فروش این اموال به صندوق پیشرفت و توسعه استانی واریز و صرف پروژه‌های عمرانی خواهد شد.

حیدریان در پایان با اشاره به مصوبه دولت برای پرداخت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن گفت: تنها شرط پرداخت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، این است که حساب وام گیرنده در شعبه عامل باشد و مهم نیست که کارمند دولت باشد یا خیر.

او همچنین شرط داشتن معدل حساب یا سپرده گذاری برای پرداخت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان را نادرست و خلاف مصوبه دولت دانست.

بیشتر بخوانید:
صنعت اسلام‌آبادغرب در مدار توسعه
سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی چینی‌ها در اسلام‌آبادغرب

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.