دانشگاه علوم پزشکی کردستان در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت
30 بهمن 1400 - 10:56
بازدید 699
9
طبق رتبه‌بندی موسسه علمی تایمز؛ مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دانشگاه با کسب رتبه ۶۷ جهانی و اول دانشگاههای جوان ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی موسسه علمی تایمز درخشید.
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر یدالله زارع زاده  اظهار داشت: رتبه بندی دانشگاههای جوان در بین دانشگاههای با قدمت ۵۰ سال و کمتر صورت می‌گیرد و در نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲، فهرست ۵۳۹ دانشگاه برتر جوان با قدمتی کمتر از ۵۰ سال را منتشر کرد که در این میان نام ۳۷ دانشگاه از ایران دیده می‌شود.

وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان با رتبه ۶۷ و علوم پزشکی مازندران با رتبه ۷۲، دانشگاه‌های اول و دوم ایران و در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در این فهرست هستند.

مدیر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان  اضافه کرد: ۱۷۳ دانشگاه از ۱۹ کشور اسلامی در این فهرست دیده می‌شوند که  هند و ترکیه رتبه های اول و دوم و ایران و بریتانیا بطور مشترک از نظر تعداد دانشگاههای جوان برتر هر کدام با ۳۷دانشگاه رتبه سوم را کسب کرده اند.

دکتر زارع زاده اضافه کرد: دانشگاه کردستان نیز با کسب جایگاه دهم کشور در این فهرست قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: حضور استادان و دانشجویان بین الملل، حضور اساتید دانشگاه در عرصه های جهانی، ارتباطات بین دانشگاهی، انتشارات علمی و استنادات به یافته های پژوهشی را در کنار کیفیت آموزش، نسبت استاد به دانشجو، تنوع تخصص های اساتید، تنوع و فراگیری  مطالعات و مستند کردن و بازنمایی  توانمندیها و اقدامات را از مهمترین شاخص های رتبه بندیهای بین المللی دانست و اعلام کرد که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در تمامی این زمینه ها با برنامه ریزی حرکت می‌کند.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:
قرار گرفتن دانشگاه کردستان در جمع ۲۰ دانشگاه برتر کشور
هفت استاد دانشگاه کردستان در بین دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.