برخورد جدی با مدیران تارک الفعل/حفاظت جدی از اراضی ملی و انفال عمومی
03 اسفند 1400 - 20:08
بازدید 142
2
دادستان مرکز استان ایلام تأکید کرد: دادستان مركز استان ایلام گفت: از آنجا كه بعضاً بر اثر قصور بعضي از دواير دولتي؛ زمين خواران مبادرت به تصرف، تخريب و يا تغيير كاربري اراضي كشاورزي مي کنند، مي بايست بطور مستمر از انفال عمومي حفاظت و حراست و به شدت با متخلفین برخورد کرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: در راستای صیانت از بیت المال، برخورد جدی با تصرف اراضی ملی و دولتی، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی(تبصره ١ و ٢ ماده ١٠ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی) جلسه ای با حضور «عبدالوهاب بخشنده» دادستان مرکز استان و اعضاء یگان های حفاظت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و سازمان ملی مسکن در محل دفتر دادستانی ایلام تشکیل شد.

دادستان مرکز استان ایلام در این جلسه گفت: از آنجا که بعضاً بر اثر قصور بعضی از دوایر دولتی؛ زمین خواران مبادرت به تصرف، تخریب و یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی می کنند، می بایست بطور مستمر از انفال عمومی حفاظت و حراست و به شدت با متخلفین برخورد کرد.

«عبدالوهاب بخشنده» با تأکید بر اینکه می بایست در همان ابتدا دستگاه های متولی خود رأساً نسبت به قلع و قمع و اعاده وضع به حال سابق اقدام نمایند،اظهار داشت: اگر احیاناً دامنه زمین خواری و یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی گسترده تر شود، قطعاً به خاطر کم کاری دستگاه های متولی است و دادستانی از باب ترک فعل مدیران، اقدامات و برخورد قانونی را به عمل خواهد آورد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری دادستان مرکز استان و حمایت ریاست محترم کل دادگستری استان و صدور دستورات قانونی و اجرای احکام قطعی صادره از شعب دادگستری استان و تلاش ماموران یگان حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی؛ مقدار ۵/۶٨٠/۶٧۵ هکتار از انفال عمومی به ارزش ریالی۵۶٩/٧٩۵/٣٧۵٠٠٠ آزاد و به حال سابق اعاده گردیده است.

بیشتر بخوانید:
تمامی اراضی ملی ایلام باید دارای طرح کاداستر باشد
۳۷ هکتار از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.