انتصابات نااهل یا انتصابات ایلی
05 اسفند 1400 - 15:01
بازدید 267
4
معمولا با تغییر هر دولت تغییرات در سطوح مدیران انجام و نیروهای جدید با رویکردی نو جایگزین نیروهای قبلی خواهند شد.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

گفتمان:معمولا با تغییر هر دولت تغییرات در سطوح مدیران انجام و نیروهای جدید با رویکردی نو جایگزین نیروهای قبلی خواهند شد.

اینکه این تغییرات تا چه میزان بر اساس توانمندی و در جهت پویایی و توسعه می باشند را گذشت زمان تعیین می کند ولیکن در این انتخابها اهرمهای قدرت و نیروهای بانفوذی منجمله روسای ستادها، نمایندگان مجلس و… بر اساس یک قانون نانوشته حق دخالت داشته و شایسته سالاری تا حدودی جای خود را به رابطه و لابیگری خواهد داد؛ امری که با شدت و ضعف در همه جا مرسوم می باشد.

این رویه در استان ایلام بخاطر جو قومی قبیله ای و جغرافیایی نمود بیشتری داشته و حساسیت‌ها و سهم خواهی ها در انتخاب مدیران به اوج خود می رسد.

بطوریکه ایلام کوچک به دو بخش جنوب و شمال تقسیم بندی که علاوه بر حاکمیت ایلی نگاه شمال جنوب نیز در تحولات سیاسی و اتفاقات مدیریتی ایضا به آن اضافه خواهد شد.

اتفاقی که با سهم خواهی های سیاسی همراه با نگاه ایلی و منطقه ای عجین شده و در تحولات اجتماعی تاثیرگذار و گاها باعث کشمکش‌هایی نیز خواهد شد.

بطوریکه در انتصابات اخیر مدیران ارشد استان متاسفانه عده ای فراتر از عناصر چندگانه قدرت در انتخابها عمل کرده و برخی پستهای مدیریتی را به مثابه غنایم دانسته که هر گاه مدیری باب میل و از تیره و تبار آنها بر آن کرسی تکیه کند وامصیبتا سر داده که فلان پست به دست نااهلش سپرده و زمین و زمان را بهم می دوزند تا مانع از این کار شوند و این با اصل عدالت اجتماعی و توازن منطقه منافات دارد.

 توازن منطقه ای زمانی محقق خواهد شد که هم از نظر توزیع منابع و امکانات عدالت برقرار شود هم به لحاظ پست های مدیریتی به نحوی که آحاد مردم بطور مساوات در اریکه قدرت سهیم شوند.

تبدیل جامعه به خودی و غیر خودی، اهلی و نااهل نه تنها موجب عدم توسعه یافتگی بلکه خود از نشانه ها توسعه نیافتگی می باشد .

استاندار ایلام که تمام سیکل‌های مدیریت و نظارتی را طی و خوشبختانه خود نیز به تمام موضوعات واقف و به خوبی به جو حاکم بر استان مسلط می باشد نباید تحت تاثیر پروپاگاندای رسانه ای قرار و انتخابهای خود را فارغ از نگاه ایلی و عشیره ای و بر اساس شایستگی برگزیده و در این حیطه ثابت قدم باشد.

بیشتر بخوانید:
ایلام و انتصابات
شایستگان قربانیان جنگ سرد ایلات در استان !
شایسته سالاری روی دیگر سکه پیشرفت و توسعه !

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.