زمینه مشارکت مجموعه‌های اقتصادی در آزادی زندانیان فراهم شود
08 اسفند 1400 - 11:19
بازدید 146
3
استاندار همدان: استاندار همدان با تاکید بر لزوم همکاری همگان برای آزادی زندانیان به عنوان یک کار خداپسندانه، گفت: برهمین اساس مجموعه استانداری هماهنگی و اقدامات لازم برای مشارکت صنایع و واحدهای تولیدی استان در موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را انجام می‌دهد.
پ
پ

به گزارشگفتمان: علیرضا قاسمی فرزادروز شنبه در دیدار اعضای هیات امنای ستاد دیه استان همدان، افزود: دراین ارتباط مناسب است جلسه ای با حضور اصناف، بازاریان، صاحبان معادن و مجموعه های تولیدی با محوریت اتاق اصناف و سازمان صمت استان تشکیل و موضوع مهم کمک مجموعه های اقتصادی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مورد بحث و تاکید قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برای این مهم حتی می توان نسبت به برگزاری جشن گلریزان با حضور و مشارکت مجموعه های اقتصادی و صنفی استان همدان اقدام و درآمد حاصل از آن را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان صرف کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه زندانیان جرایم غیرعمد، بدهکار هستند نه برهکار، گفت: برای آزادی این افراد و بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده تلاش می کنیم و به فرمانداران شهرستان های تابعه نیز برای برگزاری جشن های گلریزان تاکید می شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: بسیاری از این افراد از سر خیر خواهی و ارائه تضامین به دیگران گرفتار شده و در زندان هستند ضمن اینکه بروز نوسانات اقتصادی در بازار نیز از عوامل گرفتاری های مالی برخی از این افراد است.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: بسیاری از خیرین استان از جامعه پزشکان هستند که می توان با هماهنگی و همکاری این قشر برای برگزاری جشن گلریزان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان نیز اقدام کرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: انشالا با بهبود شرایط ناشی از همه گیری کرونا و فروکش کردن موج ششم شیوع ویروس تا پیش از ماه مبارک رمضان، زمینه مناسب برای برگزاری جلسات و جشن گلریزان با هدف آزادی زندانیان غیرعمد استان همدان فراهم می شود.

استاندار همدان با تقدیر از تلاش هیات امنای ستاد دیه استان، گفت: در سرفصل های بودجه اعتباری برای آزادی زندانیان در نظر گرفته نشده اما می توان از بند ۱۶ و ۱۷ اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها، رقمی را برای این امر مهم اختصاص داد.

براساس اعلام مدیرعامل ستاد استان همدان، ۲۴۵ زندانی جرایم غیرعمد شامل ۹ زن و ۲۳۶ مرد از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه به کمک افراد خیر از زندان های استان آزاد شده اندضمن اینکه ۲۴۲ زندانی شامل ۲۳۷ مرد و پنج زن نیز به دلیل مشکلات و بدهی های مالی در زندان های استان بسر می برند.

بیشتر بخوانید:
چشم امید پیرترین زندانی همدان به کمک خیران
بانوان مقیم ایتالیا یک زندانی را در همدان آزاد کردند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.