عامل سوزندان درختان جنگلی مریوان شناسایی شد
12 اسفند 1400 - 13:26
بازدید 82
2
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان گفت: عامل اصلی سوزاندن درختان با ارزش جنگلی این شهرستان شناسایی شده و تحویل مقامات قضایی شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: آزاد نامداری اظهار داشت: در ادامه گشت زنی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از عرصه های ملی و جنگلی سطح شهرستان یک مورد تخلف شناسایی و مشاهده شد.

وی افزود: یک محموله حاوی بیش از ۱۰۰ کیسه زغال چوب که حاصل از سوزندان درختان باارزش جنگلی بلوط منطقه بود مشاهده شد و ضمن انتقال این محموله به محوطه اداره منابع طبیعی تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این تخلف آغاز شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: کیسه های زغال چوب مربوط به سوزندان درختان بلوط در جنگل های روستای قامیشله از توابع بخش سرشیو بود که بعد از تحقیقات انجام شده عامل اصلی این تخلف که یکی از افراد این روستا بود شناسایی شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی با مراجع قضایی فرد متخلف برای ادای توضیحات بیشتر و تکمیل پرونده به اداره منابع طبیعی احضار شد که بعد از تشکیل کامل پرونده این تخلف جهت برخورد قانونی و اعمال اشد مجازات به مراجع قضایی ارسال می شود.

نامداری با بیان اینکه با هماهنگی مراجع قضایی تمام زغال های کشف شده توسط سه اکیپ یگان حفاظت از منابع طبیعی معدوم سازی شد تاکید کرد: سودجویان و متخلفان بدانند که حفظ و حراست از منابع طبیعی خط قرمز اداره منابع طبیعی است و در این راستا با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد خواهد شد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد و از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

بیشتر بخوانید:
آتش بی‌تدبیری مسئولان به جان جنگل‌های بلوط افتاد / درختان چندصدساله بلوط راست راست جان می‌دهند
نفس‌های به شماره افتاده جنگل‌های بلوط زاگرس!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.