گربه وحشی در منطقه حفاظت‌شده شیدای چهارمحال و بختیاری مشاهده شد
13 اسفند 1400 - 0:21
بازدید 183
5
برای نخستین بار مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری از مشاهده و تصویربرداری یک فرد گربه وحشی برای نخستین بار در منطقه حفاظت‌شده شیدا خبر داد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: از اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی گفت: محیط ‌بانان منطقه حفاظت ‌شده شیدا در هنگام گشت و کنترل با یک فرد گربه وحشی مواجه و موفق شدند تصاویری از این گربه‌ سان را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه با ثبت مشاهده این گونه، تاکنون حضور دو گونه گربه‌سان لینکس و گربه وحشی در منطقه حفاظت‌شده شیدا قطعی شده است، افزود: حضور گربه وحشی به عنوان گونه ارزشمند حیات‌وحش کشور، نشانه محکمی از غنای تنوع زیستی حاکم در منطقه و شرایط مطلوب زیستگاهی است.

احمدی تصریح کرد: گربه وحشی با نام علمی Felis silvestris از خانواده گربه‌سانان و از اجداد گربه اهلی بوده اما جثه آن از گربه اهلی بزرگ‌تر و خال‌های روی بدن بزرگ‌تری دارد.

منطقه حفاظت‌شده شیدا با بیش از ۲۳ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شهرکرد و در شهرستان بن واقع شده است.

همچنین دوشنبه این هفته نیز محیط‌بانان منطقه حفاظت‌ شده سبزکوه در هنگام پایش و کنترل این منطقه، موفق شدند ۲ قلاده پلنگ را شناسایی کنند.

در چهارمحال و بختیاری هشت منطقه شامل یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات ‌وحش و پنج منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۱/۶۳ درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

تاکنون ۲۹۵ گونه پرنده، ۵۵ گونه خزنده، ۴۴ گونه پستاندار، ۲۴ گونه ماهی و چهار گونه دوزیست در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری مشاهده و شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید:
عشق پنهان شده در پسِ چهره‌های آفتاب سوخته
ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های جانوری در چهارمحال و بختیاری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.