به کجا چنین شتابان جناب مدیرکل ؟
13 اسفند 1400 - 11:18
بازدید 292
3
شنیده ها حکایت از آن دارد که یکی از مدیران کل استان در پی تغییر مدیری در یکی از شهرستان ها برآمده اما موفق به این کار نشده و با رسانه ای کردن آن فرماندار و نماینده مجلس را موانع عدم این تغییر بیان کرده است.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

گفتمان: اصولاً تغییرات در هر سیستمی امری لازم و اجتناب ناپذیر بوده و بایستی در هر نهاد و ارگانی متناسب با زمان و نیاز خود انجام پذیرد.

به عنوان مثال با تغییر دولتها تغییرات در سطح مدیران به ترتیب اولویت استاندار، فرمانداران، مدیران کل و سپس مدیران ادارات انجام و مدیران جدید با تفکر و ایده های نو روی کار خواهند آمد.

بنابراین برای تغییر یک مدیر اداری براساس سلسله مراتب ابتدا مقام بالاتر آن نهاد یا اداره تعیین تکلیف و سپس با مشورت و هماهنگی سایر مقامات مدیر مورد نظر تعویض خواهد شد. 

حال چه چیزی باعث شده که مدیرکلی که خود در معرض و مرز تغییر است و تکلیف ماندن یا نماندن او هنوز مشخص نیست چنین شتابان و عجولانه اقدام به تغییر مدیر شهرستانی بدون هماهنگی با فرماندار که عالی ترین مقام دولت در منطقه است می کند؟

مدیرکلی که به احتمال قریب به یقین ظرف روز های آینده خود تغییر خواهد کرد سراسیمه و در یک اقدام ناشیانه علاوه بر اینکه بدون هماهنگی با فرماندار اقدام به تغییر مدیر یک اداره نموده بلکه با مجرم و متخلف شمردن مدیر قبلی و رسانه ای کردن آن به نوعی هتک حیثیت نموده و این خارج اصول و اخلاق است.

این مدیرکل با مظلوم نمایی و استعانت از رسانه ها ناکامی خود را در تغییر مدیر مورد نظر را ناشی از ممانعت فرماندار و نماینده مردم در مجلس دانسته و با توجیه ارتباط اقوام مدیر قبلی(خاطی) به نماینده مجلس تلویحا کینه خود را نسبت به نماینده نشان داده است.

مدیرکل مذکور مدعی شده که مدیر قبلی دو سال پیش تخلفی مرتکب و مجرم شناخته شده که این عذری بدتر از گناه است چرا که حضور دو ساله فردی متخلف در مجموعه تحت امر وی قابل توجیه نبوده و تاکنون به چه دلیل با آن برخورده نشده و چرا اینک به فکر تغییر آن افتاده است.

ایشان حتی گزینه غیر بومی را برای این اداره که دو یا سه نفر نیرو بیشتر ندارد برگزیده که باید گفت دوره استخدام مدیر از سایر شهرستانها گذشته و قحط رجال نیست که برای چنین اداره کوچکی مدیر غیربومی برگزیده شود.

جالبتر اینکه ماجرای فوق چند وقت پیش اتفاق و با واکنش استاندار مبنی بر تغییرات در شهرستانها بدون هماهنگی و اجازه فرمانداران انجام نخواهد شد مواجه و اینک جناب مدیرکل با آشفتگی و پریشانی بدون هماهنگی مسر به تغییر مدیر مورد نظر خود می باشد.

در پایان به استحضار مدیرکل محترم می رساند که هیچ کس مخالف و منکر تغییر نبوده و تغییر این پست نیز از چنان اهمیتی برخوردار نیست که مقاومتی در برابر آن انجام گیرد اما هر تغییری باید بر اساس روال قانونی و اداری خود صورت پذیرد نه با رفتارهای قلدرمابانه و بگیر و ببند.

بیشتر بخوانید:
برخورد جدی با مدیران تارک الفعل/حفاظت جدی از اراضی ملی و انفال عمومی
صدور ۷۴ ضربه شلاق برای مدیر متخلف/ علت: توهین و تهدید در مکالمات تلفنی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.