ایران با مذاکره مستقیم با امریکا، بازی خطرناک روس‌ها را به بن بست بکشاند
15 اسفند 1400 - 18:28
بازدید 102
4
ابوطالبی، مشاور سیاسی سابق روحانی: مشاور سیاسی سابق روحانی در توئیتی در واکنش به درخواست تضمین روسیه نوشت: ‏ایران نه میتواند ‌ونه باید بار خطای استراتژیک حمله‌ روسیه به اوکراین رابه دوش بکشد؛ و نباید اجازه دهد تا بخشی ازاین بازی پیچیده شود. لذا،وبرای نیفتادن در دامِ روسیه، فقط میتواندبا برقراری «تعادل استراتژیک» از طریق مذاکره مستقیم با آمریکا، بازی خطرناک روس‌ها رابه بن‌بست بکشاند.
پ
پ

گفتمان: مشاور سیاسی سابق روحانی در توئیتی در واکنش به درخواست تضمین روسیه نوشت: ‏دوسال است که شرق‌گرایی افراطی در کشور رونقی ویژه گرفته، و تعادل سیاست خارجی را برهم زده است؛ ادعای ناصحیح داشتن روابط استراتژیک با روسیه هم شرایطی را پدید آورده که افراط ‌گرایی در سیاستِ نامتعادلِ نگاه به شرق، ایران را درگیر بحرانی تازه‌ و منفعت طلبیِ بازیگری دیگر کند.

چراکه اینک روسیه به این باور رسیده که«عدم اشاعه هسته‌ای» ومذاکرات ‎#برجام بهترین محمل برای حل بحران تحریم‌های روسیه و بهترین راه جهت ایجادفشار بر غرب وتأمین روزنه‌ای به منظور نفس کشیدن اقتصاد تحریمی روسیه (اوکراین) است؛ همان روسیه‌ای که رأیش ایران را تحت فصل هفتم منشور قرارداد

‏روسیه میداند که فقط کنگره‌ آمریکا قادر به ارائه تضمین واقعی است،و وزیرخارجه نه قادر است تضمینی دهد و نه تضمین کتبی او ارزشی دارد؛ بلکه فقط بهانه ای میشودکه روسیه بارتحریم‌های خود را بر دوش ایران نهاده و با تهدید ایران به استفاده از«مکانیزم ماشه»،کشور را در راستای منافعش به قهقرا‌بکشاند.

‏ایران نه میتواند ‌ونه باید بار خطای استراتژیک حمله‌ روسیه به اوکراین رابه دوش بکشد؛ و نباید اجازه دهد تا بخشی ازاین بازی پیچیده شود. لذا،وبرای نیفتادن در دامِ روسیه، فقط میتواندبا برقراری «تعادل استراتژیک» از طریق مذاکره مستقیم با آمریکا، بازی خطرناک روس‌ها رابه بن‌بست بکشاند.

بیشتر بخوانید:
در نهایت آمریکا به برجام باز می گردد
برجام از اولویت اول نظام خارج شده

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.