تخت‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری ۲۶ درصد افزایش یافت
06 شهریور 1399 - 9:40
بازدید 103
3

 رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۶ درصدی تخت‌های بیمارستانی این استان خبر داد و گفت: تعداد تخت‌های استان از یک هزار و ۱۸۹ تخت در سال ۹۲ به یک هزار و ۴۹۷ تخت در پایان سال ۹۸ افزایش یافت. به گزارش گفتمان زاگرس:مجید شیرانی روز پنجشنبه به […]

پ
پ

 رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۶ درصدی تخت‌های بیمارستانی این استان خبر داد و گفت: تعداد تخت‌های استان از یک هزار و ۱۸۹ تخت در سال ۹۲ به یک هزار و ۴۹۷ تخت در پایان سال ۹۸ افزایش یافت.

به گزارش گفتمان زاگرس:مجید شیرانی روز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت با تشریح خدمات دولت تدبیر و امید اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ تخت بیمارستانی در طول هفت سال گذشته در استان تامین شده است به طوری که هم‌اینک به ازای هر یک هزار نفر ۱.۵ تخت بیمارستانی در استان فعال است که در مقایسه با میانگین کشوری که ۱.۷ درصد است در وضعیت بهتری قرار داریم.

وی همچنین به افزایش تخت ICU در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲، تعداد تخت‌ مراقبت‌های ویژه در استان به ۳۰ تخت می‌رسید اما این تعداد به ۵۵ تخت در پایان سال ۹۸ افزایش یافته و به ازای هر تخت ICU اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شیرانی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۳۰ مرکز خدمات جامع شهری و روستایی و ۳۰۰ خانه بهداشت در این استان فعال است، اظهار داشت: این در حالی است که قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و ۲۲ باب خانه بهداشت در استان فعال بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد:با اجرای سیاست‌های طرح تحول نظام سلامت در استان، هم اینک ۱۰۰ درصد جمعیت استان از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند و پرداخت هزینه‌های درمان از جیب بیماران به کمتر از ۶ درصد کاهش یافته است.

شیرانی خاطر نشان کرد: با اجرای سیاست‌های طرح تحول نظام سلامت در استان،هم‌اینک ۱۰۰ درصد جمعیت استان از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند و پرداخت هزینه‌های درمان از جیب بیماران به کمتر از ۶ درصد کاهش یافته است.

وی به طرح‌های هفته دولت امسال استان در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: سه طرح با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در قالب خانه بهداشت بادره شهرستان اردل، خانه بهداشت تومانک شهرستان بن و مرکز جامع خدمات سلامت بازفت شهرستان کوهرنگ با مجموع ۲ هزار مترمربع مساحت به بهره‌برداری رسید.

دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۲ مرکز آموزشی، درمانی، هشت بیمارستان، یکهزار و ۴۹۷ تخت فعال بیمارستانی، ۳۰۰ خانه بهداشت، ۹۸ آمبولانس پیش‌بیمارستانی (۱۱۵) و بیمارستانی و ۵۱ آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت بیش از ۹۰۰ هزار نفری استان خدمات‌رسانی می‌کند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.