آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ۶۰ درصد کاهش یافت
20 اسفند 1400 - 9:39
بازدید 79
4
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافت.
پ
پ

به گزارش گفتمان: ان‌شااله کولانی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ فقره آتش‌سوزی در سطح ۵۷ هکتار در منابع طبیعی استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: البته ۵۷ هکتار عنوان شده سطحی است که درختان در آن آسیب دیده و برای دریافت خسارت محاسبه می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه مدت زمان اطفای حریق از ۱۸ ساعت به یک ساعت و ۴۵ دقیقه کاهش یافته است گفت: مناطق منابع طبیعی به ۲۵۰ نقطه تعریف و با استفاده از اعتبارات ملی نگهبانانی برای آن‌ها تعیین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ پاسگاه منابع طبیعی در استان وجود دارد افزود: در دو سال گذشته ۱۷۰ دستگاه دمنده از طرف خیران و سازمان جنگل‌ها تهیه و به شهرستان‌ها تحویل شده است و از این نظر امکانات خوبی در اختیار استان قرار دارد.

کولانی با اشاره به اینکه ۴۰ تشکل مردم نهاد، دهیاران و نگهبانان برای اطفای حریق آموزش می‌بینند عنوان کرد: نهادهای نظامی و انتظامی نیز در زمان اطفای حریق همکاری مناسبی دارند و بالگرد مورد نیاز در صورت وجود شرایط و با توجه به شرایط منطقه در اختیار منابع طبیعی قرار می‌گیرد.

وی از احداث خطوط آتش‌بر در سطح ۲۳۵ کیلومتر به صورت مشارکت مردمی در استان خبرداد و افزود: ۵۴ هزار نفر نیروی همیار طبیعت جذب و به کارگیری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در امسال جنگل‌کاری مشارکتی در سطح ۳۰۰ هکتار با مشارکت مردم انجام شد گفت: همچنین ۵۰۰ هکتار از جنگل‌ها با مشارکت مردم احیا و غنی‌سازی شده است.

وی افزود: با استاندار رایزنی شده که خروج هرگونه چوب و زغال از استان ممنوع اعلام شود.

بیشتر بخوانید:
آتش بی‌تدبیری مسئولان به جان جنگل‌های بلوط افتاد / درختان چندصدساله بلوط راست راست جان می‌دهند
جنگل‌های گچساران پس از ۳ شبانه روز همچنان در آتش می سوزند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.