بیمه سلامت عدالت را جایگزین برابری می‌کند
25 اسفند 1400 - 8:57
بازدید 115
3
مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: بیمه سلامت در تلاش است یکی از برنامه های اصلی خود در زمینه خدمات رسانی به بیمه شدگان بویژه اقشار ضعیف جامعه را که جایگزینی عدالت به جای برابری است را اجرایی کند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر انور اسماعیلی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: بر این اساس باید در زمان دریافت دفترچه و بیمه نامه باید به جای برابری عدالت برقرار شود و در این راستا سال آینده ارائه خدمات بر اساس دهک بندی خواهد بود.

وی افزود: برای این مهم دهک ها مشخص خواهد شد و در زمینه ارائه خدمات بویژه خرید دارو افرادی که توان مالی کمتری داشته و در دهک های پایین قرار می گیرند عدالت جای برابری را می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: اگر سال آینده این مهم در زمینه خرید دارو انجام شود، استان کردستان با توجه به وضعیت مطلوب انجام نسخ الکترونیکی و نظام ارجاع پزشک شهری بسیار خوب و آماده وارد قضیه خواهد شد.

انجام ۱۰۰ درصدی نسخ الکترونیکی در کردستان

وی افزود: در حال حاضر حوزه نسخ الکترونیکی بصورت ۱۰۰ درصدی در استان انجام شده و چه در حوزه پرونده‌های بیمارستانی و چه در حوزه سرپایی، نسخه دستی وجود ندارد مگر اینکه سیستم با مشکلاتی روبرو باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: با توجه به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در استان کردستان زودتر از کشور آغاز شد بر همین اساس میزان هزینه‌هایی که مردم پرداخت کردند، نسبت به کشور بسیار پایین‌تر بود.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک از هدر رفت هزینه‌ها و اتلاف وقت جلوگیری می کند، گفت: بیمه سلامت ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه سرپایی و ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه بستری هزینه پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: در گذشته ماهانه ۱۳ هزار پرونده ۲۰ هزار صفحه ای به بیمه سلامت استان می آمد که به بهانه رسیدگی به اسناد ۶ ماه تا یکسال مطالبات با تاخیر پرداخت می شد اما در حال حاضر رسیدگی ها آینده محور شده و کارها بسیار سریع پیش می رود و برای ارائه دهنده خدمت در حوزه سرپایی فقط ۱۵روز تاخیر داریم.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان با ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

بیشتر بخوانید:
طرح پزشک خانواده در استان کردستان فعال شده است
تامین اجتماعی کردستان هر هفته ارایه یک خدمت را غیر حضوری می‌کند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.