مراکز اقامتی ایلام در نوروز ۱۴۰۱ ظرفیت پذیرش ۶ هزار گردشگر در شبانه روز دارند
26 اسفند 1400 - 9:43
بازدید 166
6
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: مراکز اقامتی پیش بینی شده برای ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ این استان می توانند زمینه حضور حدود ۶ هزار گردشگر را در شبانه روز داشته باشند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: عبدالمالک شنبه زاده شامگاه چهارشنبه در نشست خبری کارگروه کرونا اظهار داشت: ۴۵ خانه بومگردی و ۱۸ مهمان پذیر مهیای مهمانان هستند که ظرفیت پذیرش ۶ هزار گردشگر در شبانه روز را دارند و با توجه به افزایش حجم گردشگران در شهرستان های دره شهر، سیروان و بدره چندین باب مدرسه در این شهرستان ها پذیرای گردشگران خواهند بود و البته در سایر شهرستان ها تعدادی از مدارس برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: گشت های مشترک یگان حفاظت با نیروی انتظامی، استفاده از انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی به تعداد ۷۰۰ نفر عضو انجمن، استفاده از ظرفیت محیط بانان و جنگل بانان از جمله راه های مراقبت از این آثار است.

وی در مورد آغاز سفرهای نوروزی و حضور گردشگران در استان ایلام افزود: تیم‌ های نظارتی بر تمام واحدهای اقامتی و بومگردی شروع و همه نیروهای شاغل در این واحدها ملزم به تزریق دزهای نوبت واکسن هستند ، اقامت نوروزی در اقامتگاه ها برای مسافرانی که تزریق واکسن داشته اند، میسر است.

شنبه زاده یادآور شد: همه اقامتگاه ها به سامانه های وزارت متصل هستند و از طریق درج کد ملی مسافر و همچنین نیروی شاغل در این اماکن وضعیت واکسن این افراد مشخص می شود.

وی ادامه داد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای بازدید از جاذبه های گردشگری الزامی است ولی مسافرانی که در اماکن اقامتی بیتوته می کنند، باید واکسن تزریق کرده باشند و این اماکن به سامانه های وزارت و پلیس نظارت بر اماکن عمومی متصل هستند که تزریق واکسن مسافران را مشخص می کند.

وی در خصوص شرایط گردشگری نوروزی در مهران هم گفت: در شهرستان مرزی مهران ۶۰ خانه مسافر وجود دارد که همه ساله با حضور مسافران و گردشگران در این شهرستان پذیرای مسافران هستند و یک کمپ اقامتی با ۱۴ واحد نیز در ورودی شهر مهران دایر شده و با واگذاری قلعه کنجانچم مهران به بخش خصوصی ایجاد یک مجموعه کامل کمپ اقامتی و تفریحی در این قلعه در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تاکید کرد: صنعت گردشگری و واحدهای اقامتی آسیب جدی به علت شیوع کرونا دیدند که با پایان یا کاهش شدت فعالیت کرونا، در استان ایلام به واسطه بهره مندی از جاذبه های گردشگری فرصتی مغتنم برای احیای صنعت گردشگری فراهم خواهد شد و اکنون شاخه جدید گردشگری ماجراجویانه در استان شکل گرفته و ۱۰ دفتر گردشکری در این حوزه فعالیت دارند که هر هفته میزبان تورهای بومی و غیربومی مسافر جاذبه های گردشگری استان هستند.

وی در مورد نظارت بر فعالیت اقامتگاه های نوروزی استان ایلام هم یادآور شد: نظارت بر واحدهای متخلف اقامتی و پذیرایی به طور مداوم در قالب گشت های مجزا یا مشترک با دیگر دستگاه ها چون دانشگاه علوم پزشکی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه ها انجام می شود و حتی برخی واحدهای متخلف پلمب شده اند و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مورد را به سامانه ۰۹۶۲۹ برای ثبت گزارش تخلفات گزارش کنند.

شنبه زاده تاکید کرد: همه اماکن اقامتی و خدماتی به گردشگران موظف به درج قیمت ها در معرض عموم هستند و برای تمام مناطق گردشگری تابلو و راهنما مشخص شده است و ۱۰۰ غرفه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی دایر می شود.

 

وی افزود: ۲۲ مکان گردشگری تاریخی برای تمام عموم امکان بازدید دارند و در کنار این اماکن، مناطق طبیعی، امامزادگان و یادمان های دفاع مقدس راهیان نور نیز پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در خصوص اخرین آمار ثبت اثار ملی استان هم اظهار داشت: در سال جاری هشت اثر تاریخی، ۶ اثر معنوی، ۶ اثر منقول (شی تاریخی) و ۲ اثر طبیعی استان ایلام ثبت ملی شده اند.

بیشتر بخوانید:
زیرساخت های گردشگری ایلام با مشکل تامین اعتبار مواجه شده اند
با ایجاد ۴ طرح گردشگری و بوم‌گردی در استان ایلام موافقت شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.