۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تامین می شود
03 فروردین 1401 - 17:00
بازدید 79
1
رئیس سازمان امور عشایر: رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ۲۵ درصد گوشت قرمز سالانه کشور توسط عشایر تامین می شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: عباس پاپی زاده در دزفول جامعه عشایر را جامعه ای مبتنی بر تولید دانست و گفت:  ۱۰ تا ۱۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از خارج   تامین می شود این در حالی است که جامعه عشایری کشور به تنهایی و با کمترین حمایت ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تامین می‌کند و از خروج  یک میلیارد دلاری ارز از کشور در شرایط تحریم جلوگیری می کند.
وی افزود:  در حوزه صنایع دستی نیز سهم عشایر کشور ۳۵ درصد تولید کل کشور است.
رئیس سازمان  امور عشایر کشور ادامه داد: عشایر در بخش های مختلف کشاورزی از جمله  دامداری و  گیاهان دارویی نیز فعال هستند .
پاپی زاده افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده،  طی ماه های اخیر و حمایت وزیر جهاد کشاورزی توانستیم بودجه بخش راه و آبرسانی عشایر را چند برابر کنیم.

وی گفت:  امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های مناطق عشایری بتوانیم کمک زیادی به جامعه عشایری و پایداری آنها در مناطق عشایری داشته باشیم .
وی افزود: در خصوص دانش بنیان شدن تولید محصولات کشاورزی تاکید زیادی شده و  در ماه های اخیر برنامه هایی به  مرحله اجرا درآمده است،
وی گفت: در دوره فعلی نیز شاهد تحول تولید  کشاورزی از سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان خواهیم بود تا با افزایش بهره وری در بخش کشاورزی شاهد  اشتغال و تولید بیشتر باشیم و از خروج ارز خودداری کنیم .
وی با بیان اینکه سالهاست به علت بی توجهی به تولید، ارز قابل توجهی از کشور خارج می شود گفت: یکی از برنامه های مهم و محوری بخش کشاورزی در دوره جدید دیپلماسی غذایی است که اقدامات خوبی در تدوین پروتکل های موردتفاهم با کشورهای دیگر و توسعه بازار خارجی محصولات کشاورزی انجام شده و امیدواریم  شاهد  اقدامات خوبی در سالهای آینده باشیم.

بیشتر بخوانید:
گرانی گوشت؛ پیامد قاچاق دام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.