۹ تُن مواد غذایی فاسد در قالب طرح سلامت نوروزی در کردستان کشف شد
05 فروردین 1401 - 11:21
بازدید 108
4
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی، چهار هزار و ۲۵۵ نوبت بازرسی از اصناف در استان انجام و ۹ هزار و ۸۰۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، فاقد مشخصات و غیرقابل مصرف کشف و معدوم سازی شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر بهروز اخوان اظهار داشت: این بازرسی‌ها توسط ۲۰۲ بازرس بهداشت محیط در قالب ۳۲ تیم در سراسر استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در این بازرسی ها ۲ هزار و ۵۱۵ مورد سنجش مواد غذایی با دستگاه های پرتابل انجام شده است، گفت: در کل استان، تعداد ۹ واحد صنفی متخلف پلمب و ۴۰ واحد نیز به دادگاه معرفی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: این طرح با هدف تشدید نظارت و بازرسی بهداشت محیطی از کلیه مراکز تهیه، طبخ، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، شبکه های آبرسانی شهری و روستایی و بین راهی توسط کارشناسان و بازرسان سلامت محیط انجام می شود.

دکتر اخوان به فعالیت ۱۶ نفر از کارشناسان بهداشت حرفه ای در این ایام به صورت آنکال در زمینه حوادث شیمیایی درقالب چهار تیم اشاره کرد و افزود: همواره و مخصوصا در این ایام با پاسخگویی شبانه روزی از طریق سامانه شکایات مردمی بهداشت ۱۹۰ در خدمت مسافران نوروزی و مردم استان هستیم.

طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
۲ تن فرآورده خام دامی فاسد در مریوان کشف و ضبط شد
یک هزارو پانصد کیلوگرم مواد غذایی فاسد در ایوان معدوم شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.