معاون گردشگری: ظرفیت تخت های اقامتی کهگیلویه و بویراحمد تکمیل شد
05 فروردین 1401 - 22:44
بازدید 80
3
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ظرفیت همه تخت های اقامتی متشکل از هتل ها، مهمانسراها، و اقامتگاه های بومگردی دراین استان اشغال و تکمیل شده است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: محمد حسین‌زاده اظهار داشت: تعطیلات  نوروز امسال یکهزار و ۶۱۹ تخت در کهگیلویه و بویراحمد برای اقامت گردشگران پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت مدارس پیش بینی شده برای اسکان مهمانان نوروزی در شهر یاسوج نیز تکمیل شده و ۲ سالن ورزشی در این شهر تجهیز و آماده پذیرش مسافران است.

حسین زاده تاکید کرد: از روز بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۰۵هزار و ۷۰۰ نفر از جاذبه های گردشگری طبیعی،تاریخی و مذهبی این استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: بارگاه بی بی حکیمه (س) در گچساران ،آبشار یاسوج و چشمه بلقیس چرام از  شلوغ ترین جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز امسال بوده است.

به گفته حسین زاده براساس داده های سامانه نظارت بر تاسیسات گردشگری از روز بیست و هشتم اسفند تاکنون۶۲هزار و ۸۰۰ گردشگر در این استان اقامت کرده اند.

حسین زاده اظهار داشت: این تعداد گردشگر در هتل ها، مهمانسراها، مدارس و اقامتگاه های بومگردی کهگیلویه و بویراحمد استقرار یافته اند.

وی بیان کرد: بیشترین اسکان گردشگران تعطیلات نوروز امسال در اقامتگاه های بوم گردی شهرستان های باشت و دنا ثبت شده است.

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱۹ مجموعه گردشگری در سطح استان شامل اردوگاه های تفریحی،  خانه های مسافر و بوم‌گردی ها در ایام نوروز ۱۴۰۱ به گردشگران  خدمات رسانی می کند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های این استان دیدن می کردند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:
زیرساخت های گردشگری آبی در کهگیلویه و بویراحمد توسعه می یابد
زیباسازی راهی برای رونق اقتصادی و گردشگری روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.