عیادت استاندار کردستان از بیماران و چند خبر دیگر
08 فروردین 1401 - 11:00
بازدید 131
3
عیادت استاندار کردستان در هفتمین روز تعطیلات نوروزی از بیماران بستری در بیمارستان بعث و کوثر سنندج، اهدای دو دستگاه موتورلانس به دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مرگ یک بیمار مبتلا به کرونا، عناوین چند خبر کوتاه از کردستان است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا به همراه جمعی از مدیران حوزه بهداشت و درمان استان و مهدی فتحی نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با حضور در ۲ بیمارستان بعثت و کوثر سنندج در جریان خدمت‌رسانی به مردم در تعطیلات سال نو قرار گرفت.

وی علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستانی و سرکشی از بیماران با مردم نیز به گفتگو پرداخت.

استاندار کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به مجموعه کارکنان خدوم بهداشت و درمان با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی در هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود، گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا کادر بهداشت و درمان متحمل زحمات و سختی‌های فراوانی شدند و ما به عنوان نماینده دولت قدردان این تلاش ها و مجاهدت‌ها هستیم.

زارعی کوشا با تجلیل از تلاش های کادر بهداشت در دوران ویروس کرونا، عنوان کرد: خوشبختانه تمامی کادر بهداشت و درمان استان کردستان در این دوران به خوبی وظایف خود را انجام دادند.

اهدای ۲دستگاه موتورلانس به دانشگاه علوم پزشکی

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه از اهدای دو دستگاه موتورلانس (موتورآمبولانس) توسط سازمان اورژانس کشوربه دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد.

رضا پیرا با اشاره به اینکه این موتورلانس ها توسط سازمان اورژانس کشور به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اهدا شده اند، گفت: این موتورلانس ها قادرند در بزرگ راهها، اتوبان ها، خیابانها و کوچه های کم عرض به راحتی تردد نمایند و قدرت مانور خوبی در بین موانع ثابت و متحرک دارند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه افزود: موتورلانس ها بهترین وسیله حضور عوامل اورژانس و تجهیزات آنها در کوتاهترین زمان ممکن بر بالین بیمار تا رسیدن آمبولانس هستند که علاوه بر نیاز به نیروی انسانی کمتر با سرعت عمل بیشتر نقش مهمی در ارائه خدمات به بیماران و مصدومان دارند.

پیرا اضافه کرد: این دو دستگاه موتورلانس از نوع هیوندا پی سی ایکس ۱۵۰ سی سی و بسیار پیشرفته هستند و قیمت هر دستگاه ۲۰۰ میلیون تومان است.

شناسایی ۹ بیمار جدید و مرگ یک نفر دیگر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

آرزو فلاحی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستانهای استان افزود: ۳۰ نفر در سنندج، ۶ نفر در سقز، قروه، مریوان و بیجار هرکدام ۲، کامیاران ۶ و بانه هشت بیمار بستری دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: هم اکنون ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

فلاحی یادآور شد: یک بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در استان جان خود را از دست داد.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان ۲ هزار و ۹ قربانی داشته است.

بیشتر بخوانید:
استاندار کردستان شهردار کامیاران را منصوب کرد
کردستان مشکل و کمبودی از نظر تجهیزات و امکانات درمانی ندارد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.