اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه نهاده های دامی مرغداران
12 فروردین 1401 - 11:18
بازدید 414
4
در بازدید نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از مرغداری های سطح شهرستان آبدانان ضمن تایید مشکلات مرغداران بر رفع آنها تاکید کرد.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

به گزارش گفتمان: در این بازدید بهزاد علیزاده ضمن تماس تلفنی با رئیس کمسیون کشاورزی و نیز وزیر جهاد کشاورزی با موضوع دغدغه تامین ارز دولتی برای نهاده های دامی ‌مرغداران گفت مرغداران نگران تامین نهاده با ارز دولتی نباشند چرا که دولت با تمهیدات ویژه مبلغ ۹۰ هزار میلیارد ریال برای تامین نهاده دامی از قبیل ذرت و سویا در نیمه اول سال ۱۴۰۱ اختصاص داده است.

 وی ضمن تقدیر و تشکر از همه فعالان اقتصادی اظهار داشت بخش تولید و کشاورزی نیازمند توجه ویژه بوده و بنده در مدت حضور در مجلس در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکرده ام.

در ادامه سید اقبال حسینی سرمایه گذار و مدیرعامل مرغداران شهرستان آبدانان بیان کرد آبدانان دارای ۳۲ واحد مرغداری گوشتی فعال می باشد که متاسفانه بیش از نیمی از مرغداری های شهرستان بعلت نداشتن نقدینگی سرمایه در گردش در اجاره افراد غیر بومی هستند.

وی با تاکید بر این معضل از نماینده مجلس و مسئولین مربوطه خواست نسبت به این مهم ورود کرده و در این خصوص چاره اندیشی کنند.

حسینی خاطرنشان کرد با وجود اینکه نهاده دامی از قبیل ذرت و سویا به موقع به دست مرغدار نمی رسد ولیکن مرغدار سنگر تولید را خالی ننموده و همچنان در تولید و پرورش مرغ گوشتی فعال می باشند .

وی تصریح کرد با تمام مشکلات موجود خوشبختانه کمبود مرِغ نداشته و علاوه بر تامین مرغ مورد مصرف شهرستان و استان مرغ مازاد نیز به سایر مناطق عرضه می شود.

بیشتر بخوانید:
کلنگ زنی و افتتاح ۱۲ پروژه در شهرستان آبدانان
حق مناطق جنگی شهرستانهای آبدانان، دره شهر و بدره بطور جد پیگیری می شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.