تاثیر کمبود آب بر بهداشت مردم و منطقه
18 فروردین 1401 - 11:43
بازدید 182
4
به مناسبت روز جهانی بهداشت؛ کارشناس مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر نگهداری و حفظ منابع و ذخایر آبی تاکید کرد و گفت: شعار روز جهانی بهداشت مرتبط با موضوع حفظ منابع آبی بوده و امیدواریم هم وطنان به ویژه کشاورزان به این موضوع اهتمام داشته باشند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: وی افزود: هفته اول اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت در کشور ما در نظر گرفته می‌شود که در این هفته هر روز با توجه به یک موضوع نام گذاری خواهد شد.

خدابخشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمده ‌ترین چالش دنیا سلامت آب و هوای پاک و غذای سالم است که استان همدان نیز یکی از استان‌های درگیر با چالش آبی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ منابع آبی باید بیشتر از گذشته دلسوزی داشته باشیم که در این راستا عموم مردم و کشاورزان نقش بسیار مهمی در مدیربت منابع ایفا می کنند.

این کارشناس تصریح کرد: کشاورزان باید از کشت محصولات آب بر و غیر ضرور از جمله کاشت هنداونه خودداری کنند چرا که برای تولید هر کیلوگرم هندوانه بیش از ۱۰۰ لیتر آب مصرف کرده تا به محصول قابل مصرف تبدیل شود.

وی گفت: کشاورزان باید محصولات استراتژیک و کاربردی بکارند تا در کنار حفظ منابع آبی، محصولات کاربردی و سودآور تولید و به جامعه عرضه کنند.

خدابخشی خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب همدان از سد تالوار زنجان نیز آب رسانی انجام خواهد شد و امیدواریم شهروندان نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند و در استفاده از آب، صرفه جویی منطقی داشته باشند تا این تنش آبی رفع شود.

وی گفت: آب باید به مقدار کافی و با کیفیت در دسترس مردم قرار گیرد چرا که کمبود آب بر بهداشت منطقه و مردم بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید:
آب پایدار به یکصد روستا رسید
تصفیه خانه ملایر پس از ۵ سال افتتاح شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.